2021-05-26 09:10Pressmeddelande

Qliros betallösning har lanserats för Biltemas e-handelstjänst Köp & Hämta i Norden

I december 2020 kommunicerade Qliro att avtal slutits med Biltema avseende betallösningar för e-handelstjänsten Köp & Hämta i Sverige, Norge, Finland och Danmark. Samarbetet har nu inletts.

Biltema är en av Sveriges ledande återförsäljare av hem- och fritidsartiklar och i december 2020 valde Biltema Qliro som betalpartner för sin Köp & Hämta tjänst. Tjänsten Köp & Hämta innebär att kunden kan hämta upp sin färdigpackade beställning inom två timmar på något av Biltemas 152 varuhus i Norden. Med Qliros betallösning så kan Biltemas kunder nu använda sig av Qliros populära betalprodukter som till exempel faktura eller delbetalning när de e-handlar.

- Vår tjänst Köp & Hämta har vuxit snabbt i betydelse för oss och samhället i stort och vi är glada att uppgradera vår Köp & Hämta tjänst med Qliro’s betallösning. Det har varit ett smidigt och bra samarbete med Qliro under integreringsfasen och det är glädjande att vi nu kan erbjuda Qliros innovativa, driftsäkra, stabila och kundvänliga checkout-lösning till våra kunder i Norden, kommenterar Johan Gerdevåg, CMO på Biltema.

- Vi är glada att nu kunna erbjuda vår betallösning till Biltemas stora kundbas och ser fram emot samarbetet med målet att ytterligare stärka Biltemas erbjudande för sin e-handel, kommenterar Johnny Sällberg, CCO på Qliro.

Om Biltema

Biltema erbjuder ett brett sortiment för hela familjen inom områdena Bil/MC, Båt, Fritid, Hem, Kontor/teknik, Bygg, Bilvård och Verktyg. Totalt marknadsför Biltema mer än 19 000 artiklar. Biltema finns idag i Sverige, Norge, Finland och Danmark. Biltemas vision är att underlätta ekonomiskt för människor att ha bil, båt, bostad, verktyg samt fritidsartiklar av hög kvalitet och därigenom skapa en rikare fritid för alla.

Om Qliro AB

Qliro, grundat 2014, är ett techbolag som erbjuder flexibla betallösningar för e-handlare i Norden och digitala finansiella tjänster till privatpersoner i Sverige. Qliro växer snabbt, under det senaste året har 2,5 miljoner kunder använt sig av Qliros tjänster och volymen med Qliros betalsätt har överstigit 6,6 miljarder kronor. Qliro är sedan oktober 2020 noterat på Nasdaq Stockholm med tickern “Qliro”. Qliro har sitt säte i Stockholm och är ett kreditmarknadsbolag som står under Finansinspektionens tillsyn. För mer information se www.qliro.com.