2015-04-15 11:21Pressmeddelande

Qliro lanserat på Bangerhead, Hobbex och Gymgrossisten med ny Askåsmodul

Qliro har tillsammans med Askås utvecklat en betalningsmodul som gör det enkelt att ansluta sig till Qliro. Bland de handlare som nu har valt Qliros betalningslösning för faktura- och delbetalning finns de välkända e-handelsbutikerna Bangerhead, Hobbex och Gymgrossisten.

För handlare som använder Askås är det nu enkelt att börja använda Qliro
Betalningslösningen är en allt viktigare del i hur kunderna upplever sitt köp. Med Qliro får e-handlare som använder Askås en kundvänlig och flexibel betallösning som är enkel att integrera.

”Vi är glada att kunna erbjuda våra kunder fler betalningsalternativ. Genom Qliro får våra e-handlare tillgång till en attraktiv betalningslösning som de enkelt ansluter sig till genom en skräddarsydd integrationsmodul”, säger Jonas Askås, VD Askås.

”Genom vårt nära samarbete med Askås har vi nu anslutit tre välkända handlare till Qliro och vi ser nu fram emot att kunna erbjuda alla Askås kunder en enkel anslutning av vår betalningslösning”, säger Patrik Illerstig, VD Qliro AB.

För Qliro är det viktigt att förenkla för både handlare och konsumenter
”Med Qliro får vi en kundvänlig och prisvärd betalningslösning. För oss som snabbrörligt och expansivt bolag var det även viktigt att få till en sömlös och smidig integration, något som Qliro och Askås har levererat”, säger Per Sköld, VD Bangerhead.

”Qliro har utvecklat en modern och flexibel lösning som förenklar våra kunders vardag och som ger Hobbex en ökad möjlighet till kundkommunikation. Qliro har en gedigen e-handelsbakgrund och fokus på hög kundupplevelse”, kommenterar Roger Halvarsson, VD Hobbex.

Qliro (QFS), grundat 2014, är ett ledande fintechbolag på den nordiska marknaden som erbjuder flexibla betallösningar för e-handlare och förmånliga sparkonton och lån för konsumenter. Sedan 2014 har QFS vuxit snabbt och har idag mer än 3 miljoner kunder, samt över 200 medarbetare från över 25 olika länder. QFS har sitt säte i Stockholm och är ett kreditmarknadsbolag som står under Finansinspektionens tillsyn.

Om Qliro AB

Qliro (QFS), grundat 2014, är ett ledande fintechbolag på den nordiska marknaden som erbjuder flexibla betallösningar för e-handlare och förmånliga sparkonton och lån för konsumenter. Sedan 2014 har QFS vuxit snabbt och har idag mer än 4 miljoner kunder, samt över 200 medarbetare från över 25 olika länder. QFS har sitt säte i Stockholm och är ett kreditmarknadsbolag som står under Finansinspektionens tillsyn.