2019-09-17 08:46Pressmeddelande

Qliro inleder samarbete med Dramaten

Qliro förenklar den digitala kundresan för Dramatens besökare. Nu blir det enkelt och flexibelt för besökaren att betala sina biljetter. Samarbetet innebär att Qliro breddar sin portfölj och går in även i biljetthandeln.

Dramaten med sina drygt 280 000 årliga besökare introducerar ett nytt biljettbokningssystem. Som en del av detta inleds också ett samarbete med Qliro gällande ett nytt betalkoncept integrerat i biljettsystemet. Konceptet går ut på att besökaren vid bokningen erbjuds olika betalningsmöjligheter och på ett enkelt och smidigt sätt kan boka sina biljetter på det sätt som passar just dem. Exempelvis kommer man kunna göra gruppbokningar och enkelt få en faktura hem som man kan betala i lugn och ro i efterhand.

-Vi är mycket glada över samarbetet med Qliro. Deras system kommer att hjälpa våra kunder att på ett smidigt sätt kunna hantera sina biljettköp och därmed förbättra kundupplevelsen, säger Malin Forkman, kommunikationschef på Dramaten.

Idag har besökaren ett begränsat sätt att köpa sina biljetter på, med det nya betalkonceptet ges kunderna efterlängtad flexibilitet och ett flertal nya betalsätt. Det nya konceptet innebär även att de betalningsmöjligheter som finns online även kommer att finnas tillgängliga på plats på Dramaten, inklusive Qliros fakturalösning och delbetalning. Omnikanalslösningen planeras finnas tillgänglig i början av 2020.

-Det känns väldigt roligt att få kunna erbjuda Dramaten och deras kunder en modern och smidig betalningslösning som gör det enkelt och flexibelt för besökaren att betala sina biljetter på det sätt som passar dem, kommenterar David Lundqvist, Chief Commercial Officer på Qliro.

Samarbetet med Dramaten blir Qliros första partnerskap inom biljetthandeln och är ett av flera nya partnerskap som Qliro annonserat på kort tid. Under året har hittills samarbeten med bl.a. Itsperfect, Eleven, Nordicfeel, iPiccolo, BestOfBrands och Baresso offentliggjorts. Qliro samarbetar sedan tidigare med handlare som Lyko, Bangerhead, Nelly, CDON, Gymgrossisten, Parfym.se och många fler stora aktörer.

Om Qliro: Qliro (QFS), grundat 2014, är ett ledande fintechbolag på den nordiska marknaden som erbjuder flexibla betallösningar för e-handlare och andra aktörer samt förmånliga sparkonton och lån för konsumenter. Sedan 2014 har QFS vuxit snabbt och har idag mer än 4 miljoner kunder, samt över 200 medarbetare från över 30 olika länder. QFS har sitt säte i Stockholm och är ett kreditmarknadsbolag som står under Finansinspektionens tillsyn.

Om Dramaten: Kungliga Dramatiska Teatern, mer känd som Dramaten, är Sveriges nationalscen. Teatern verkar utifrån ett uppdrag från regeringen, som bland annat innebär att teatern såväl ska förvalta teaterhistorien som arbeta för teaterkonstens utveckling. På Dramaten spelas således klassiker, nyskriven teater och teater för barn och ungdom. Teatern ägs till 100 procent av svenska staten. VD är Maria Groop Russel.

Om Qliro AB

Qliro (QFS), grundat 2014, är ett ledande fintechbolag på den nordiska marknaden som erbjuder flexibla betallösningar för e-handlare och förmånliga sparkonton och lån för konsumenter. Sedan 2014 har QFS vuxit snabbt och har idag mer än 4 miljoner kunder, samt över 200 medarbetare från över 25 olika länder. QFS har sitt säte i Stockholm och är ett kreditmarknadsbolag som står under Finansinspektionens tillsyn.