2023-03-20 06:30Pressmeddelande

Qliro blir ny betalpartner till tre nya e-handlare inom Enterprise

Qliro har tecknat avtal med Timarco, Sängfabriken och Happy Day, samtliga inom segmentet större handlare (”Enterprise”), där Qliro blir ny betalpartner. De nya avtalen ligger i linje med bolagets strategi att växa inom betallösningar.

Qliro lanserade under 2022 en ny strategi med ett stärkt fokus på att bli första valet som betalpartner till e- handlare. Inom ramen för detta har bolaget förbättrat användarupplevelsen genom vidareutveckling av Qliro checkout, app, webb och Qliros orderhanteringssystem för e-handlare. Därutöver har säljteamet tredubblats och nya mobila betalmetoder har lanserats, inklusive Vipps, MobilePay och Swish utöver Trustly och kort för direktbetalningar.

”Under 2022 har vi tagit viktiga steg för att stärka vår kommersiella förmåga och rusta bolaget för lönsamhet. Vi har en tydlig kommersiell strategi för 2023 som utgörs av ett fortsatt fokus på betallösningar för e-handlare inom segmenten SME och Enterprise och det är därför glädjande att vi redan i år knutit till oss tre nya handlare inom Enterprise-segmentet. Denna typ av kommersiella framsteg kommer att vara centrala i vår resa mot att stärka positionen som betalpartner till e-handlare i Europa”, säger Christoffer Rutgersson, VD för Qliro.

”Vi befinner oss i en expansiv fas där vi etablerar oss på nya europeiska marknader. Med Qliro får vi en responsiv partner med djup expertis inom betalningar som hjälper oss med löpande konverteringshöjande åtgärder vilket kommer att stödja oss i denna fas. Vi ser fram emot att få samarbeta med en partner som jobbar med oss och för oss och är glada över att kunna erbjuda Qliro till våra kunder”, säger Giorgio Timarco, VD för Timarco.

De nya handlarna väntas vara onboardade på Qliros plattform under det första halvåret 2023. Per den 28 februari 2023 har Qliro 61 anslutna e-handlare jämfört med 58 vid slutet av 2022.

Om Qliro AB

Qliro, grundat 2014, är ett techbolag som erbjuder säkra och smidiga betallösningar online, inklusive en komplett checkout-lösning till stora, medelstora och små e-handlare och deras kunder i över 30 länder samt digitala finansiella tjänster till konsumenter i Norden. Under det senaste året har 2,4 miljoner kunder använt sig av Qliros tjänster. Qliro är sedan oktober 2020 noterat på Nasdaq Stockholm med tickern “Qliro”. Qliro har sitt säte i Stockholm och är ett kreditmarknadsbolag som står under Finansinspektionens tillsyn. För mer information se www.qliro.com.