2020-03-04 09:26Pressmeddelande

Headspot byter betalleverantör till Qliro

Headspot storsatsar på sin e-handel och väljer framöver att samarbeta med Qliro för betallösningar. Samarbetet innebär att Qliro ytterligare stärker sin ställning som ledande betalleverantör inom hårvårds- och skönhetssegmentet inom e-handeln.

Headspot, med en e-handelsomsättning på cirka 45 Mkr, erbjuder helhetslösningar inom hårvård i kombination med skönhet och make-up av högsta kvalitet där de förutom professionella hårvårdsprodukter också säljer hudvård, kosmetika och parfym från etablerade varumärken.

Headspot byter nu till Qliros flexibla betallösningar. Samarbetet innebär att Headspots kunder på ett enkelt och smidigt sätt kan betala på det sätt som passar dem och till exempel använda sig av Qliros fakturalösning eller delbetalning genom Qliros checkoutlösning. Qliro dominerar sedan tidigare hårvårds- och skönhetssegmentet med kunder som Lyko, Parfym, Bangerhead, Nordicfeel, Eleven, Baresso, It’s Perfect och Beautystore. Med Headspot stärks positionen nu ytterligare. eadcare

– Med Qliro får vi inte bara en förstklassig checkout utan även en progressiv och framåtlutad partner som förstår kundresan och våra utmaningar och ger oss den uppmärksamhet och täta partnerskap som krävs för att stärka vår e-handel, kommenterar Murat Batan, en av grundarna till Headspot

– Vi ser fram emot ett tätt partnerskap med Headspot där vi tillsammans jobbar med hela deras affär. Headspot är ytterligare en imponerande aktör inom hårvård- och skönhetssegmentet som vi välkomnar till oss. Det ska bli roligt att erbjuda deras kunder en modern och smidig betalningslösning som gör det enkelt och flexibelt för kunden att handla på det sätt som passar just dem, kommenterar David Lundqvist, Chief Commercial Officer på Qliro.

Om Headspot: Headspot erbjuder helhetslösningar inom hårvård i kombination med skönhet och make-up av högsta kvalitet. Den första salongen öppnades 1992 och Headspot har idag 16 salonger främst i Stockholmsområdet. Sedan 2012 driver även Headspot en e-handel där professionella hårvårdsprodukter, produkter inom hudvård, kosmetika och parfym från kända varumärken säljs. E-handeln omsätter 45 Mkr per år.

Om Qliro AB

Qliro, grundat 2014, är ett ledande fintechbolag på den nordiska marknaden som erbjuder flexibla betallösningar för e-handlare och förmånliga sparkonton och lån för konsumenter. Sedan 2014 har Qliro vuxit snabbt och betallösningarna har använts av mer än 4 miljoner nordiska privatkunder och affärsvolymen de senaste 12 månaderna översteg 5 miljarder kronor. Qliro har sitt säte i Stockholm och är ett kreditmarknadsbolag som står under Finansinspektionens tillsyn. Qliro är dotterbolag till den börsnoterade koncernen Qliro Group som den 21 oktober 2019 kommunicerade att man inlett en process för att notera Qliro på Nasdaq Stockholm under första halvåret 2020.