2015-07-02 11:19Pressmeddelande

Enkelt att integrera Qliro med PrestaShop

Qliro har tillsammans med Prestaworks utvecklat en integrationsmodul för open source plattformen PrestaShop. Qliros modul gör det enkelt för e-handlare som använder PrestaShop att integrera Qliro och därmed lansera betallösningen på sina webbshoppar. Det ger handlarna tillgång till en kundvänlig och prisvärd faktura- och delbetalningslösning.

”Genom vårt samarbete med Prestaworks öppnar vi upp Qliro för alla PrestaShop-kunder och vi ser fram emot att erbjuda fler handlare Qliros flexibla, prisvärda och kundvänliga betallösning” säger Patrik Illerstig, VD Qliro AB.

”Med den nya integrationsmodulen för Qliro och PrestaShop möjliggörs en smidig faktura-administration på en och samma plats. Qliro-modulen är byggd för att möjliggöra enkel integration och administration för alla PrestaShops e-handlare” säger Joel Bahar, VD Prestaworks.

Qliro (QFS), grundat 2014, är ett ledande fintechbolag på den nordiska marknaden som erbjuder flexibla betallösningar för e-handlare och förmånliga sparkonton och lån för konsumenter. Sedan 2014 har QFS vuxit snabbt och har idag mer än 3 miljoner kunder, samt över 200 medarbetare från över 25 olika länder. QFS har sitt säte i Stockholm och är ett kreditmarknadsbolag som står under Finansinspektionens tillsyn.

Om Qliro AB

Qliro (QFS), grundat 2014, är ett ledande fintechbolag på den nordiska marknaden som erbjuder flexibla betallösningar för e-handlare och förmånliga sparkonton och lån för konsumenter. Sedan 2014 har QFS vuxit snabbt och har idag mer än 4 miljoner kunder, samt över 200 medarbetare från över 25 olika länder. QFS har sitt säte i Stockholm och är ett kreditmarknadsbolag som står under Finansinspektionens tillsyn.