2021-09-30 07:45Pressmeddelande

E-handelsraketen Teknikproffset byter betalpartner till Qliro

Qliro ingår partnerskap med den snabbväxande e-handlaren Teknikproffset som är ett av Sveriges ledande onlinevaruhus. Partnerskapet omfattar Teknikproffsets e-handel i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Nederländerna och inleds omgående.

E-handelsraketen Teknikproffset är en av Sveriges mest prisvärda webbåterförsäljare av dator-, mobil-, spel-, foto-, biltillbehör samt hemelektronik. Teknikproffset har under det senaste året haft en kraftig omsättningsökning. Omsättningen under perioden mars 2020 till och med den sista februari i år landade på 152 miljoner kronor. En ökning från 68 miljoner året innan. Målet 2021 är att listas som en av Sveriges 100 största e-handlare.

För sin tillväxtresa väljer Teknikproffset att byta betalpartner till Qliro. Partnerskapet innebär att Teknikproffsets kunder kan använda sig av Qliros marknadsledande checkoutlösning och ges möjlighet att betala med t.ex. Qliros populära fakturaprodukt eller delbetalning.

- Vi ser fram emot samarbetet med Qliro och är glada över att kunna erbjuda våra kunder en checkoutlösning som gör köpet tydligt och smidigt, både under och efter köp. Vi har en kraftig tillväxt och det är något vi tänker fortsätta med, det känns därför tryggt att ha en modern och flexibel checkout från Qliro. - Per Bengtsson, VD och grundare Teknikproffset

- Vi är mycket glada att välkomna Teknikproffset till oss som haft en imponerande utveckling den senaste tiden. Vi ser fram emot ett nära partnerskap och att stötta dem på deras expansiva resa. - Johnny Sällberg, CCO Qliro

Partnerskapet med Teknikproffset har tidigare kommunicerats i Qliros delårsrapport för andra kvartalet och nu har partnerskapet inletts.

Om Teknikproffset

Teknikproffset är en av Sveriges mest prisvärda webbåterförsäljare av dator-, mobil-, spel-, foto-, biltillbehör samt hemelektronik. Verksamheten grundades i Göteborg år 2009 och har sedan dess utvecklats snabbt. Idag har Teknikproffset över 1 400 000 registrerade kunder och omsätter över 200 miljoner kronor per år. Under 2021 inleds en bredare lansering över flera marknader där nya shoppar öppnas i Norge, Danmark, Finland och Nederländerna, samt en internationell sida som skall serva resterande EU-länder. Med ett snabbt växande sortiment, snabba leveranser och utomordentlig kundservice vill Teknikproffset bli en ett av Europas ledande ehandelsbolag.

Om Qliro AB

Qliro, grundat 2014, är ett techbolag som erbjuder flexibla betallösningar för e-handlare i Norden och digitala finansiella tjänster till privatpersoner i Sverige. Qliro växer snabbt, under det senaste året har 2,5 miljoner kunder använt sig av Qliros tjänster och volymen med Qliros betalsätt har överstigit 6,6 miljarder kronor. Qliro är sedan oktober 2020 noterat på Nasdaq Stockholm med tickern “Qliro”. Qliro har sitt säte i Stockholm och är ett kreditmarknadsbolag som står under Finansinspektionens tillsyn. För mer information se www.qliro.com.