2020-03-02 12:05News

Världens bästa Vodka - Nu läckert smaksatt med Mediterranean Citrus

Purity Mediterranean Citrus Spritz
Systembolagets varunr 84388Purity Mediterranean Citrus Spritz Systembolagets varunr 84388

Purity Distillery, det svenska destilleriet som producerar Purity Vodka, vinnare av över 229 internationella priser, inklusive världens bästa vodka i den mest prestigefyllda tävlingen IWSC lanserar nu PURITY MEDITERRANEAN CITRUS SPRITZ

en 30% lågalkohol ultra-premium Vodka med smaker av medelhavscitrus,

”Vi har analyserat och undersökt flera globala nyckeltrender, intervjuat bartenders och utifrån vår erfarenhet och kunskap frågat oss själva - vad vill vi som ett familjeägt destilleri med fokus på hållbarhet uppnå? Det vi kommit fram till är att vi inte vill att folk ska dricka mer, men när du häller upp en drink så vill vi att den ska innehålla en högkvalitativ sprit – ekologisk, av de finaste råvarorna och med en smak utöver det vanliga.

Därför uppfann vi Purity Spritz, som är en lågalkoholvodka med naturliga smaker av bergamott, grapefrukt, apelsin och örter" säger Mathias Tönnesson, Master Blender på Purity från Ellinge Slott i Skåne, och fortsätter.

"Vår Purity Spritz är en läcker smaksatt vodka producerad av vår prisbelönta ekologiska sprit - långsamt destillerad 34 gånger för den där extra smaken.

Vi vill göra det enkelt för alla att göra en god cocktail - Med naturliga råvaror och en gnutta ekologiskt socker, helt utan artificiella smakämnen. Tillsätt bara dina egna favoritbubblor tillsammans med Purity Spritz för att få en perfekt drink, oavsett om det är Champagne, cava, prosecco – eller vanlig tonic för den delen. Toppa upp Copaglaset med is och en klyfta grapefrukt så har du sommarens drink" avslutar

Mathias Tönnesson.

Smakbeskrivning:

En fyllig söt citrusblandning med milda örtkryddor och viss bitterhet

Ingredienser:

Vår prisbelönta 34 gånger destillerade ekologiska sprit, blandad med grapefrukt, bergamott, sötapelsin, bitterapelsinskal, citron, och ett antal olika örter, bland annat malört, flockarunört, dragon, röd rölleka, cinchonabark.

Purity Distillery vill önska dig välkommen på en individuell provning där du även får veta mer om vikten av att arbeta med de bästa ekologiska råvarorna, egenproducerad ekologisk sprit samt en lärorik kunskapsresa och vår bild av spritens framtid. Provningen genomförs av Purity Distillerys Master Blender Mathias Tönnesson, som har lagt ned hela sin själ i framställningen av de dessa nya produkter. Maila oss så skickar vi prov samt återkommer med passande tider.

Namn PURITY MEDITERRANEAN CITRUS SPRITZ (lansering 02MAR20)

Pris 279 kr ink moms

Artikelnummer Systembolaget 84388

Alkoholhalt 30%

Distributör Galatea AB

About Purity Distillery

Purity Distillery är ett familjeföretag med passion för kvalitet, hållbarhet och oförglömliga smaker. Vi värdesätter gamla traditioner och destillerar med stort tålamod våra drycker i vår specialbyggda kopparpanna på Ellinge slott söder om Eslöv i Skåne. Samtidigt förstår vi vikten av att med hjälp av vår erfarenhet och fokus på kvalitet, utvecklas hållbart och följa aktuella trender. Vår fokus ligger alltid på att med hjälp av noggrant utvalda ekologiska ingredienser och spännande kryddkombinationer, göra varenda droppe till en unik smakupplevelse och det är också därför vi vunnit över 229 internationella priser och blivit utnämnda till världens bästa ekologiska vodka.

Arwind Malhotra
Marketing & Communications Director