2020-02-05 08:35News

Skaparna av Världens Bästa Vodka lanserar nu Purity Gin!

Purity Nordic Dry Gin 43%

Purity Distillery är det svenska destilleriet som under de senaste tio åren har framställt och producerat Purity Vodka – vinnare av över 229 internationella priser, bland annat för världens bästa ekologiska vodka och alkoholhaltiga dryckers mest prestigefyllda tävling International Wine & Spirits Competition. Hur går man då vidare?

Med denna succé i ryggen, kändes det naturligt för det skånska familjeföretaget att gå vidare till nästa steg. Baserade på Purity Vodka lanseras nu tre högkvalitativa ginsorter. Samtliga ekologiska, noggrant genomarbetade och varsamt framställda för att erbjuda en smakupplevelse utöver det vanliga.

Hemligheten med Purity Gins stora smakprofil är förutom att den är producerad på världens bästa sprit, den spännande kryddningen av bland annat enbär, basilika, timjan, blåbär och lingon, med målet att du ska kunna njuta av en Gin & Tonic i absolut världsklass säger Mathias Tönnesson, Chief Spirit Officer, som lagt ned hela sin själ i framställningen av de dessa nya produkter.

Smakutvecklingen har tagit oss lång tid, men eftersom vår ambitionsnivå är att skapa samma förutsättningar för våra gin som vår vodka - så är resultatet absolut värt resan. Med de bästa ekologiska råvarorna så får vi här möjligheten att erbjuda en ekologisk gin i absoluta världsklass avslutar Mathias Tönnesson.

Den första lanseringen sker nu på måndag den 10 februari 2020 med

Purity Nordic Dry GinI vår Nordic Dry Gin hyllar vi enbäret, som är den dominerande smaken i denna alltid lika populära dryck. Tillsammans med timjan och basilika skapar det en förhöjd örtdoft och en torr, blommig sötma med en spännande twist.

Blanda med tonic, och din klassiska favorit kommer att bjuda på en helt ny smaksensation.

Purity Distillery vill önska dig välkommen på en individuell ginprovning där du även får veta mer om vikten att arbeta med de bästa ekologiska råvarorna, egenproducerad ekologisk sprit samt en lärorik kunskapsresa genom ginets historia och spritens framtid. Provningen hålls av Purity Distillerys VD Mathias Tönnesson, som har lagt ned hela sin själ i framställningen av de dessa nya produkter.

Produktfakta

Produktnamn Purity Nordic Dry Gin

Varunummer 80495

Volym 0,7 liter

Smakprofil Inledningsvis dominerar enbärssmaken, som följs av en mjuk och torr blommighet och en rund eftersmak av de nordiska blåbären och lingon.

Ingredienser Enbär, koriander, lavendel, kardemumma, angelikarot, basilika, timjan, lingon och blåbär.

Pris 329 kr

Lanseringsdatum 10 feb 2020

Alkoholhalt 43%

Ekologisk Ja

Alla bilder får användas fritt i redaktionellt syfte. Ange gärna källan Purity Distillery.

För mer information, produktbilder och prover/gintasting, vänligen kontakta

Arwind Malhotra, marknadschef Purity Distillery

a.malhotra@puritydistillery.com telefon 0708-709500

About Purity Distillery

OM Purity Purity Destillery är ett familjeföretag med passion för kvalitet, hållbarhet och oförglömliga smaker. Vi värdesätter gamla traditioner och destillerar med stort tålamod våra drycker i en för Purity skräddarsydd kopparpanna på Ellinge söder om Eslöv. Samtidigt förstår vi vikten av att med hjälp av vår erfarenhet och kvalitetstänk, utvecklas och följa aktuella trender. Vår fokus ligger alltid på att med hjälp av noggrant utvalda ekologiska ingredienser och spännande kryddkombinationer, göra varenda droppe till en unik smakupplevelse. Det är därför vår Vodka har vunnit över 229 internationella priser – och målsättningen är att våra nya gin ska göra detsamma.

Arwind Malhotra
Marketing & Communications Director