2022-06-22 10:09Pressmeddelande

Ny jämförelsetjänst för elavtal skakar om branschen

En ny jämförelsetjänst för elavtal har lanserats och den har snabbt blivit populär. Den nya tjänsten heter Elyn.se och den har fokus på elavtal som är förnyelsebara och på avtal som har tilldelats certifieringen “Bra Miljöval” av Naturskyddsföreningen.

Att allt fler i dagens samhälle gärna vill ha produkter och tjänster som lägger stort fokus på hållbarhet och att de ska vara bra för miljön är verkligen trenden just nu. Detta gäller de flesta produkter och tjänster som finns på marknaden och däribland givetvis även elavtal.

Lanseringen av den nya jämförelsetjänsten Elyn har därför varit efterlängtad av många. Elyn är en sprillans ny jämförelsetjänst för privatpersoner som har stort fokus på elavtal som är förnyelsebara. De lyfter också fram elavtal som har certifierats som “Bra Miljöval” av Naturskyddsföreningen.

För den som ska beskriva Elyn ligger ord som “grön” och “klimatsmart” nära till hands, men också ord som “kaxig” och “redo att utmana”. Grundarna bakom Elyn sticker nämligen ut hakan och har satt som mål att skapa en heltäckande tjänst som fokusera på hur kunderna kan göra av med en mindre mängd energi och samtidigt spara på miljön via sitt elavtal.

Elyn anländer lite som en frälsare på marknaden och har lätt att skaffa nya anhängare som knappast behöver konverteras först. Att lägga tid, energi och fokus på att leva mer miljövänligt är nämligen något som fler och fler människor gör i vardagen idag.

Något annat som Elyn kommer att erbjuda är heltäckande guider kring vad som faktiskt ingår i elpriset och vad den enskilde kunden kan göra för att bidra till ett hållbarare samhälle.

Med tanke på krisen som drabbade många svenskar i vintras när elpriset verkligen sköt i höjden är det många som vill ha hjälp att hitta mer hållbara lösningar och för dessa personer kommer Elyn verkligen in på marknaden som räddaren i nöden.

Om PR-Direkt

Vi på PR-Direkt har gjort det enkelt för dig att lyckas med PR. Du tecknar ett PR-paket och får utmärkt exponering genom Sveriges ledande webbportaler och PR-plattformar. Resultatet blir att din nyhet, ditt företag och dina produkter når fram till rätt personer, blir omskrivna och omtalade.