2022-10-28 09:50Pressmeddelande

Ny jämförelsetjänst av hundförsäkringar - Lanseras i Sverige

Hundförsäkring

Det är få saker i världen som ger så mycket kärlek som en hund. En hund förgyller livet på enormt många plan och för många blir hunden en bästa vän som är svår att ersätta.

Livet med hund är dock inte alltid helt enkelt och bekymmersfritt då en hund precis som oss människor kan drabbas av diverse sjukdomar och olyckor som vi inte kan styra över. En hund som mår dåligt eller varit med om en olycka kan komma att behöva uppsöka en veterinär vilket kan bli en dyr historia, speciellt om hunden inte är försäkrad.

För att livet med hund ska kännas tryggt är det alltid rekommenderat att försäkra hunden med hjälp av en anpassad hundförsäkring. Det finns idag en mängd hundförsäkringar på marknaden och att hitta rätt i djungeln av olika försäkringar är inte helt lätt.

Av den anledningen finns jämförelsetjänsten hundförsäkringskollen.se som låter dig jämföra olika försäkringar för att du på ett informativt och smidigt sätt ska kunna hitta den bästa försäkringen till din hund.

Intresset för att skaffa hund fortsätter stiga

Under pandemin var det många som tog tag i längtan efter skaffa en hund att utöka familjen med. Många jobbade hemma och såg möjligheten att uppfostra en liten hund under tiden hemma.

Under pandemin ökade antalet nyregistrerade hundar markant men faktum är att den siffran växte sig än större under 2021. Förra året registrerades hela 78 000 nya hundar i Sverige, en ökning med hela 25 % från 2019 när pandemin tog sin början.

Att så många valt att förgylla livet med hund är självklart roligt men det som också kan ses som något oroväckande är att alla inte varit lika införstådda med det ansvar som ett hundägande innebär. Många hundägare har nämligen blivit tvungna att göra sig av med sina hundar eftersom både ansvaret och utgifterna blivit för stora.

En hundförsäkring gör livet med hund mer tryggt

Redan innan du skaffar en hund bör du hitta en passande hundförsäkring. En hundförsäkring är alltid bra att ha eftersom det säkerställer att din hund kan få rätt vård vid behov utan att det behöver svida i plånboken.

Genom att läsa på noggrant, jämföra och därefter bestämma vilken försäkring du tror kommer passa dig och din hund bäst framtidssäkrar livet för både dig och hunden. Det minskar risken för oförutsägbara överraskningar som du inte ekonomiskt kan ta dig ur samtidigt som din hund också har chans att få bästa möjliga vård vid behov.

På hemsidan hittar du all hjälp du behöver för att hitta den bästa hundförsäkringen för dig och din hund. På sajten kan du inte bara jämföra hundförsäkringar utan också läsa på om olika hundraser och hitta information om diverse hundförsäkringar och försäkringsbolag. Allt för att du både du och din hund ska få ett så härligt och tryggt liv tillsammans som möjligt.

Om PR-Direkt

Vi på PR-Direkt har gjort det enkelt för dig att lyckas med PR. Du tecknar ett PR-paket och får utmärkt exponering genom Sveriges ledande webbportaler och PR-plattformar. Resultatet blir att din nyhet, ditt företag och dina produkter når fram till rätt personer, blir omskrivna och omtalade.

Frida Engström
Public Relations Manager