2022-02-01 14:15Pressmeddelande

Kitchenstore.se ser en stor efterfrågan på köksprodukter

Försäljning av köksprodukter ökar i spåren av covid-pandemin. Köksbutiken Kitchenstore.se har noterat ett växande intresse från konsumenter.

Coronapandemin har lett till att e-handeln blivit mer populära än någonsin tidigare. Medan den fysiska handeln har minskat märkbart i Sverige, så har e-handeln bara fortsatt att öka. Köksbutiken Kitchenstore.se har upplevt ett stort lyft sedan corona och där efterfrågan på köksprodukter har ökat stort under förra året. Allt fler konsumenter har upptäckt de många fördelarna med att handla på nätet och bekvämligheten med att få varor levererade till hemmet.

​​Coronapandemin har tvingat många individer till att spendera mer tid i sina hem än vad vi tidigare varit vana vid. Något som resulterat i att fler och fler fokuserar på sin hemmamiljö. Köket är ett av de rum i hemmet som vi dagligen spenderar mycket tid i. Därför är det inte så konstigt att köksbranschen har fått ett stort lyft efter pandemin.

“Det är tydligt att allt fler konsumenter har en önskan om att kunna köpa sina produkter utan risk för smittspridning. Samtidigt är det många som upptäcker de många fördelarna med att kunna få snabba och smidiga leveranser direkt till dörren. Snabba leveranser tillsammans med god kundsupport är något vi satsat extra på hos Kitchenstore.se sedan förra året,” säger Daniel Lazarevic.

Det är ingen tvekan om att konkurrensen i branschen är hård med tanke på de många köksbutiker som finns på nätet. Kitchenstore.se har nyligen fått ny ägare och i samband med detta har både webbplats och varumärkets grafiska profil fått ett lyft. Webbplatsen har även fått en användarvänlig design som gör det lättare för konsumenter att navigera på tvärs över flera olika enheter.

Om Kitchenstore.se

Kitchenstore.se erbjuder ett stort urval av köksprodukter som är noggrant utvalda efter kvalitet, funktionalitet och material. Köksbutiken erhåller flera välkända varumärken inom kök och servering. Inför det nya året har Kitchenstore inkluderat flera nya kollektioner som lanserats på marknaden.

Presskontakt:

Frida Engström, Public Relations Manager

frida.engstrom@prdirekt.se

Om PR-Direkt

Vi på PR-Direkt har gjort det enkelt för dig att lyckas med PR. Du tecknar ett PR-paket och får utmärkt exponering genom Sveriges ledande webbportaler och PR-plattformar. Resultatet blir att din nyhet, ditt företag och dina produkter når fram till rätt personer, blir omskrivna och omtalade.

Frida Engström
Public Relations Manager