2022-07-08 08:45Pressmeddelande

Håll koll på vad som går på TV

En gammaldags tv tablå kanske låter som något som är förlegat i dessa tidevarv när Netflix, HBO Max och Disney Plus blivit hushållsnamn och allt fler väljer bort klassisk tv. Men när det gäller direktsändningar och stora evenemang har tv-kanalerna fortfarande överhanden. Stora evenemang som ett fotbolls-VM, ett OS eller folkkära program som Allsång på Skansen, Lets Dance eller Robinson går fortfarande varmt på tv hemma hos vanliga Svenssons.

När det gäller att ha full koll på när de olika programmen börjar är det inget som slår en klassisk tv tablå. En riktigt bra tv tablå ger dig full koll på alla möjliga kanaler från SVT till utländska stationer. Att hålla koll på sin tv tablå är ett bra sätt att se till att man inte missar någon sändning som man vill se. Detta är särskilt viktigt när det gäller direktsändningar.

Förr om åren och i några enstaka fall idag finns tv tablåer att hitta längst bak i papperstidningar men idag föredrar de allra flesta att söka upp tv tablåer på nätet. Detta är smidigare för de flesta och det finns också en stor fördel med de tablåer som är på nätet eftersom dessa är dynamiska.

När man tittar på en tv tablå online visas oftast det programmet som visas just nu på varje kanal högst upp i respektive kanals spalt. Detta gör att det snabbt går att få en överblick över vad som visas just nu och även över vilka program som börjar inom kort på alla kanaler.

Detta gör att det blir lättare att få koll på hur exempelvis resten av tv-kvällen ser ut och man kan då planera utifrån det och se till att se alla program man vill se utan att riskera att missa något. Detta är extra bra när det kommer till direktsändningar, för även om man ofta kan se program i efterhand så vill man gärna se just dessa live.

Om PR-Direkt

Vi på PR-Direkt har gjort det enkelt för dig att lyckas med PR. Du tecknar ett PR-paket och får utmärkt exponering genom Sveriges ledande webbportaler och PR-plattformar. Resultatet blir att din nyhet, ditt företag och dina produkter når fram till rätt personer, blir omskrivna och omtalade.