2020-10-05 12:20Pressmeddelande

Flygpriserna till USA faller igen

Flygpriserna till USA fortsätter att falla. Genomsnittspriset för flygbiljetter till New York och Los Angeles har aldrig varit lägre i vecka 43.

Detta visar en priskontroll som utförts av Svenskt FlygprisindexTM som ägs av Travelmarket.se, och som har mätt priserna på flygresor [ https://www.travelmarket.se/billiga-flygbiljetter.cfm ]i mer än tio år.

Genomsnittspriset har sjunkit med upp till 56% sedan 2009

Genomsnittspriset på en flygbiljett med avresa i vecka 43 har sjunkit med så mycket som 55% till Los Angeles och 43% till New York, mätt från flygplatserna i Stockholm, Göteborg och Köpenhamn sedan 2009.

Jämfört med förra året sjönk genomsnittspriserna för både Los Angeles och New York med 22%

Priskontrollen för flygresor med avresa i vecka 43 visar att det finns flera rutter med rekordlåga priser. Följande priser på flyg med avresa i vecka 43 är de lägsta priserna som någonsin uppmätts för vecka 43 i indexets historia:

Köpenhamn till New York t/r - 2 016 kr.
Köpenhamn till Los Angeles t/r - 2 281 kr.
Stockholm - New York t/r - 2 503 kr.

Göteborg till New York t/r - 2 631 kr.

Göteborg till Los Angeles t/r - 2 920 kr.

Expert förutspår ytterligare prisfall

"Konkurrensen mellan flygbolagen är mycket hård och kapaciteten av flygstolar på marknaden har aldrig varit större. Det har pressat ner priserna under de senaste tio åren, och jag tror att vi kommer att se ytterligare ett fall i flygpriserna, oavsett flygskatten, vilket bara fick priserna att stiga under en kort tid, säger Ole Stouby, VD på prisjämförelsesajten Travelmarket.se, som publicerar Svenskt FlygprisindexTM.

Ett par goda råd när du ska hitta billiga flygbiljetter

Att hitta de billigaste flygningarna är inte alltid lätt, men med några små tips och tricks blir det mycket lättare. På bloggen på Travelmarket.se kan du hitta flera artiklar som gör det lättare för dig att hitta de billigaste flygbiljetterna och få inspiration till olika resmål.

Om Travelmarket.se:

Travelmarket är ett danskt företag med lång erfarenhet från resebranschen. Det är Nordens äldsta resesökmotor och har funnits på den svenska marknaden sedan 1998. Travelmarket.se har hjälpt svenskarna med att hitta de billigaste resorna i mer än 15 år.

Kontaktinformationen till pressansvarig:

VD Ole Stouby
E-postadress: ols@travelmarket.com

Om PR-Direkt

Vi på PR-Direkt har gjort det enkelt för dig att lyckas med PR. Du tecknar ett PR-paket och får utmärkt exponering genom Sveriges ledande webbportaler och PR-plattformar. Resultatet blir att din nyhet, ditt företag och dina produkter når fram till rätt personer, blir omskrivna och omtalade.