2021-06-11 17:35Pressmeddelande

Dittlån.se - “Detta avslöjades i vår stora jämförelse”

Sveriges bästa aktörer inom låneförmedling avslöjas i en omfattande jämförelse utförd av Dittlån.se.

Jakten på det bästa och mest förmånliga privatlånet kan ofta vara mycket tidskrävande. Av den anledningen har jämförelsetjänsten Dittlån.se nyligen publicerat en stor jämförelse av Sveriges bästa låneförmedlare inom privatlån. Topp fem blev följande: Lendo, Direkto, Zmarta, Advisa och Enklare.

Har du bestämt dig för att ansöka om ett lån men har svårt att ta reda på vilket privatlån som är billigast? Har du upplevt stor prisvariation och kämpar du för att bestämma vilken långivare du ska kontakta? Om du hamnar i någon av dessa kategorier är en låneförmedlare det du letar efter. Det finns många låneförmedlare på marknaden för privatlån och dessa säkerställer att du får de bästa erbjudandena.

Sveriges största och mest populära mellanhand för privatlån är för närvarande Lendo. De arbetar med hela 35 långivare och gör det därmed enkelt för dig att hitta en bank som kan ge dig ett riktigt bra erbjudande. Därefter på listan hamnar låneförmedlaren Direkto, som är ett dotterbolag till Svensk Fastighetsförmedling. Hit går det bra att vända sig när man söker privatlån och bolån.

• De flesta tycker inte om att betala ränta och avgifter även om de lånar pengar. Trots allt så måste banken tjäna något på sina tjänster. Men varför betala mer än vad som är nödvändigt? Tyvärr accepterar alltför många svenskar det första bästa erbjudandet för ett privatlån som dyker upp, och de ansöker inte om ett lån via en låneförmedlare. Du kan förlora tusentals kronor under en lång återbetalningsperiod, säger pressansvarig på Dittlån.se

En låneförmedlare är ett oberoende företag som helt enkelt vidarebefordrar din ansökan och gör det möjligt att ansöka om ett lån i flera banker samtidigt, utan att det blir något extra besvär för din egen del. Du behöver nämligen bara fylla i en enda ansökan - som sällan tar mer än fem minuter - och sedan gör låneförmedlaren resten. På så sätt kan du jämföra de olika erbjudandena, och detta är det enda riktiga sättet att ta reda på hur mycket du verkligen kan spara på att välja en specifik långivare.

Fördelar med att ansöka via en låneförmedlare

Den största och mest omedelbara fördelen med att ansöka via en låneförmedlare är att du får flera lånerbjudanden från flera banker samtidigt, och följaktligen är det bankerna som måste kämpa för att få dig som kund, och inte den andra väg runt. Detta kommer att resultera i att du kan få bättre erbjudanden och att du enkelt kan se vilka banker som är dyra och vilka som erbjuder bra privatlån med låg ränta.

Dessutom ökar du chansen att beviljas ansökan om du ansöker via en låneförmedlare. När allt kommer omkring ansöker du till flera banker, och följaktligen kommer det att vara ett utmärkt sätt att ansöka om ett privatlån om du känner att du befinner dig i den "grå zonen" för acceptans. Naturligtvis tar det också mycket mindre tid att göra det på det här sättet än om du ansöker manuellt hos varje bank, och det bästa med att använda en låneförmedlare är att det är helt gratis.

Frida Engström, Public Relations Manager

frida.engstrom@prdirekt.se

Om PR-Direkt

Vi på PR-Direkt har gjort det enkelt för dig att lyckas med PR. Du tecknar ett PR-paket och får utmärkt exponering genom Sveriges ledande webbportaler och PR-plattformar. Resultatet blir att din nyhet, ditt företag och dina produkter når fram till rätt personer, blir omskrivna och omtalade.