2021-10-05 05:30Pressmeddelande

Aktiv Miljö AB hjälper arbetsplatser att bli attraktiva mötespunkter med bra kontorsmöbler

Många företag vill nu ha tillbaka medarbetarna till kontoren och nu återvänder fler och fler till kontoret igen efter en lång period av hemarbete. Så hur ska egentligen arbetsplatserna bli en så attraktiv mötespunkt som möjligt? Aktiv Miljö AB är experter på kontorsmöbler och vill inspirera arbetsgivare hur de ska tänka kring inredning för att erbjuda sina medarbetare en så bra arbetsplats som möjligt.

När allt fler börjar komma tillbaka till kontoren är det viktigt att arbetsplatserna tillhandahåller god ergonomi för sina medarbetare. Av den anledningen är det viktigare än någonsin att skapa en plan för vad som bör prioriteras på arbetsplatsen. Ergonomiska kontorsmöbler är väldigt viktigt med hänsyn till de anställdas produktivitet, samt för att förebygga arbetsrelaterade skador.

“En bra plan för arbetsplatsen ger stora möjligheter för att förbättra det som många anställda tidigare saknat. Det kan handla om specifika utrymmen för fokuserat arbete, ytor för samarbete samt fler öppna sociala utrymmen. För att uppnå en bra arbetsmiljö är det även viktigt med rätt val av kontorsmöbler,” säger pressansvarig på Aktiv Miljö AB.

Aktivmiljö.se har en lång och gedigen erfarenhet av kontorsmöbler och de erbjuder ett brett utbud för hela kontorslandskapet. Här kan verksamheter hitta tilltalande kontorsmöbler såsom: ergonomiska kontorsstolar, höj-och sänkbara bord, arbetsbelysning, loungemöbler, konferensmöbler och ljudabsorbenter.

“När man ska införskaffa kontorsmöbler, vare sig det är till arbetsplatsen eller till hemmakontoret, så är det bra att ha följande tre saker i åtanke: komfort, ergonomi och långsiktigt värde. Det är också en god idé att överväga sin budget vid val av kontorsmöbler,” säger pressansvarig.

Varje krona som spenderas på kontorsmöbler är en investering och dessa skall alltid vara klokt spenderade. Därför lönar det sig inte att gå den enkla vägen vad gäller införskaffandet av kontorsmöbler. Har man en mindre budget är det bättre att överväga att köpa färre möbler men med högre kvalitet eftersom möblerna kommer att kunna användas en länge tid.

Daniel Nord, Grundare - Aktiv Miljö AB

Om PR-Direkt

Vi på PR-Direkt har gjort det enkelt för dig att lyckas med PR. Du tecknar ett PR-paket och får utmärkt exponering genom Sveriges ledande webbportaler och PR-plattformar. Resultatet blir att din nyhet, ditt företag och dina produkter når fram till rätt personer, blir omskrivna och omtalade.

Frida Engström
Public Relations Manager