2021-10-18 03:40Pressmeddelande

Aktiv Miljö AB - Utökar sitt sortiment av de populära sadelstolarna

Aktiv Miljö AB har spetskunskap inom förebyggandet av arbetsrelaterade skador på arbetsplatser. På grund av en växande efterfrågan utökar de nu sitt sortiment av sadelstolar.

Att sitta långa stunder har länge har kopplats till diabetes, fetma, ryggproblem och många andra hälsoproblem. Eftersom det finns så många människor som arbetar på kontor som kräver att man sitter i timmar i sträck, har intensiv ergonomisk forskning gjorts i sökandet efter sätt att minimera riskerna med att sitta varje dag. Resultaten pekar alla i samma riktning: sadelstolar.

Flera fördelar med sadelstolar från Aktivmiljö.se

Sadelstolar från Aktivmiljö kommer med flertalet fördelar jämfört med en traditionell kontorsstol. Till skillnad från den traditionella kontorsstolen, hjälper en sadelstol att förbättra din hållning eftersom den är utformad för att göra en hopsjunken hållning nästintill omöjligt. Sadelstolar roterar bäckenet framåt och bibehåller din nedre ryggs naturliga position. Detta kommer att lindra din rygg-, axel- och nacksmärta på nolltid.

“Vi har valt att utöka vårt sortiment av sadelstolar så att vi kan erbjuda ett bredare utbud från många olika tillverkare. Idag erbjuder vi även sadelstolar med armstöd och med goda justeringsmöjligheter. Dessutom kan våra kunder känna sig trygga med att våra stolar uppfyller alla krav som ställs på stolarna,” säger pressansvarig på Aktiv Miljö AB.

Det finns många olika modeller av sadelstolar och Aktiv Miljö tipsar om att det är bäst att välja den som passar bäst för din kropp. Var uppmärksam på funktioner som justerbarhet, hjul, armstöd, etc.

Eftersom utformningen av en sadelstol hjälper din hållning och aktiverar dina muskler mer, är den även bra för att bekämpa viktproblem. Det är en förbättring jämfört med den traditionella kontorsstolen som låter dina muskler vara lata, vilket i sin tur gör att din hållning blir lidandes.

Daniel Nord, Grundare - Aktiv Miljö AB

Om PR-Direkt

Vi på PR-Direkt har gjort det enkelt för dig att lyckas med PR. Du tecknar ett PR-paket och får utmärkt exponering genom Sveriges ledande webbportaler och PR-plattformar. Resultatet blir att din nyhet, ditt företag och dina produkter når fram till rätt personer, blir omskrivna och omtalade.

Frida Engström
Public Relations Manager