2019-04-05 12:00Pressmeddelande

Dragon Gate öppnar efter alla år

Olle Larsson, vd, Sisyfosgruppen
Foto: Gabriel Lundh / SisyfosgruppenOlle Larsson, vd, Sisyfosgruppen Foto: Gabriel Lundh / Sisyfosgruppen

Trots två invigningar och stora planer har Dragon Gate aldrig öppnat på riktigt. Men nu händer det. Efter att Sisyfosgruppen förvärvade Dragon Gate är det nu dags att låta olika verksamheter testa sina vingar på platsen. Technofestival, yoga och träning är några. Målet är att skapa en arena där många olika saker kan hända.

Den 31:a augusti 2018 förvärvade Sisyfosgruppen Dragon Gate från affärsmannen Jingchun Li. Sedan dess har arbetet varit intensivt med att hitta en framtid för det kinesisk-inspirerade kulturcentret där den kinesiska muren ramar in ett område som rymmer allt från hotell, restaurang, museum och shaolin-tempel.

- Dragon Gate är en plats som fascinerar, det vet vi efter att ha tagit del av säkert tusen olika idéer till vad Dragon Gate borde bli. Sverige är så fullt av väldigt vanliga och väldigt normala ställen, vilket självfallet är en tillgång för en konstig plats som Dragon Gate. Vi har vridit och vänt på många idéer och nu är det dags får några saker att testa sina vingar. Nu får vi se om Dragon Gate kan fylla ett syfte, säger Olle Larsson, vd på Sisyfosgruppen.

Bland de verksamheter som testar sina vingar under 2019 finns ett center för träning och hälsa som riktar sig mot en europeisk målgrupp. I månadsskiftet maj/juni blir det technofestival som kommer locka många besökare. Dessutom öppnar Dragon Gate upp för olika typer av arrangemang och event genom att hotellet nu är möjligt att boka.

Tanken är att ge chansen till verksamheter som träning och yoga att samsas på samma plats som en technoklubb. Målet är att skapa en alternativ arena där många olika saker kan hända.

- Vi ser 2019 som ett test-år där vi får se vad som funkar och inte funkar på Dragon Gate, säger Olle Larsson. När vi köpte Dragon Gate skakade alla på huvudet och sa att det är omöjligt att få ordning på projektet. På Sisyfosgruppen har vi alltid sagt att ”svårt är roligt, enkelt är tråkigt” och Dragon Gate har verkligen utmanat oss på ett väldigt intressant sätt.

Kontaktpersoner:

Rikard Björk, pressansvarig Sisyfosgruppen, telefon: 070-7106953
Olle Larsson, vd, Sisyfosgruppen
, telefon: 0708-401040,

Bildmaterial:

Finns att ladda ner för fri användning på drakporten.se/press

Om Dragon Gate:

Läs mer på drakporten.se

Om Sisyfosgruppen:

Sisyfosgruppen förverkligar små och stora idéer som utvecklar samhället. Vi gör det genom att bevara, berätta och skapa historia.

Läs mer på sisyfos.se

Om Publik

Vi är en PR- och kommunikationsbyrå som hjälper företag och organisationer att nå ut och bli förstådda – och slippa bli missförstådda. Vi arbetar med rådgivning inom kommunikation, varumärkesfrågor och medierelationer samt produktion av innehåll. Dessutom utbildar vi i allt vi gör. Publik arbetar med PR och medierelationer, krishantering, Content Marketing i tryckta – digitala och sociala medier, utbildning samt strategisk rådgivning. Publiks kunder finns både inom privat näringsliv, offentligsektor samt intresse- och välgörenhetsorganisationer. De sträcker sig över många branscher och är både stora internationella företag och mindre organisationer. Vi hjälper företag och organisationer att bli omtyckta och omtalade i publika medier, förändra beteenden och attityder – och på så vis nå sina mål. Vi gör dig publik – det är vårt löfte. Vår mission är att göra världen begripligare. Det genomsyrar allt vi gör: vår rådgivning, våra utbildningar och våra produktioner. Sedan 2008 delar vi också ut Begriplighetspriset till en person som har lyckats få oss att förstå ett krångligt ämne lite bättre.

pressansvarig Sisyfosgruppen
Rikard Björk