2024-07-05 06:17Pressemelding

Forbrukerkompasset Q3 2024

Prisjakt får millioner besøk hver måned. Vi sitter på unik og verdifull innsikt om forbrukertrender og oppsummerer dataen vår i den kvartalsvise rapporten Forbukerkompasset. Last ned rapporten for å lese våre analyser for neste kvartal med aktuelle trender, forbrukernes opplevde kjøpekraft, og kommentarer fra relevante talspersoner.

Dette kvartalet har vi sett nærmere på sommershopping og forbrukerens handlemønster.

Stabil kjøpekraft og økt budsjett

Prisjakts kjøpekraftindeks for Q3 2024 holder seg stabilt på 6,8, uendret fra både forrige kvartal og opp til samme nivå fra samme periode i fjor. Denne stabiliteten
viser at norske forbrukere fortsatt har en sterk kjøpekraft til tross for utfordrende økonomiske tider.

Ved å følge lenken kan du registrere deg og laste ned (kostnadsfritt) hele rapporten: last ned.

Om Om Prisjakt

Prisjakt.no er Norges største pris- og produktsammenligningstjeneste, og hjelper nordmenn til å handle smartere gjennom å finne riktig produkt til rett pris. Hver måned hjelper Prisjakt.no nær to millioner nordmenn å sammenligne priser og produkter. Prisjakt.no er landets eneste, uavhengige pris- og produktsammenligningstjeneste, og leverandører og butikker kan ikke betale for rangering eller bestemme hvilke produkter som skal prissjekkes. Prisjakt.no er eiet av Schibsted Media Group, og tjenesten er tilgjengelig i ytterligere syv land.

Christoffer Reina
Norgessjef