2024-05-29 07:31Pressmeddelande

Välkommen till invigningen av Frykenskolans multiarena måndag 3 juni

Frykenskolans multiarena är lättillgängligt placerad på skolgården.Frykenskolans multiarena är lättillgängligt placerad på skolgården.

Torsby kommun hälsar media och allmänhet välkommen till invigningen av Frykenskolans multiarena på skolgården. Multiarenan invigs av kommunstyrelsen måndagen den 3 juni kl. 9.00.

Bygget av multiarenan är ett led i kommunens arbete med projektet "Tryggare skolmiljö". Arenan ger skolans elever ytterligare möjlighet till rolig och hälsosam rörelse under rasterna, genom att till exempel spela basket, landbandy och fotboll. Under icke skoltid är allmänheten också välkommen att nyttja multiarenan.

- Frykenskolans multiarena är byggd bredvid den befintliga landbandyrinken på skolgården. Arenan har varit i bruk sedan i höstas, nu är sista pusselbiten på plats, golvet, och därmed är det dags för den officiella invigningen, säger Johan Nilsson, skolchef.

- Det huvudsakliga syftet med multiarenan är att skapa möjligheter till fler aktiviteter under rasterna, och naturligtvis är allmänheten välkommen under icke skoltid, fortsätter Johan Nilsson.

- Det är roligt att se arenan på Frykenskolan är uppskattad av eleverna och allmänheten, och vi fortsätter att arbeta för att barn och ungdomar ska ha möjlighet att utöva olika aktiviteter, såväl under som efter skoltid, säger Peter Jonsson (S), kommunstyrelsens ordförande.

Allmänna lekplatser i Torsby kommun
Det finns ett antal allmänna lekplatser runt om i kommunen, både på skolgårdar och utanför skolgårdar. Här finns en förteckning: www.torsby.se/lekplatser

Kommunstyrelsen finns på plats under invigningen för att svara på frågor.

Johan Nilsson, skolchef.
johan.nilsson@torsby.se

Peter Jonsson (S) kommunstyrelsens ordförande.
peter.jonsson@torsby.se

Om Torsby kommun

Torsby kommun i Värmland ger dig stora möjligheter till en rik fritid hela året. Här kan du bo bra till en rimlig kostnad och det är nära till naturen. Det är två timmar till Oslo och flygförbindelser med hela världen. På plats i kommunen finns Torsby flygplats som har två avgångar per dag Torsby-Arlanda. Vi är 11 000 invånare i kommunen, 1 700 företag och vi har ca 1,2 miljoner gästnätter i kommunen varje år.

marknadsföringsstrateg, Torsby kommun och Torsby Flygplats
Ulrika Andersson