2020-04-06 12:35Pressmeddelande

Ut och gå ”Torsbyrundan” i påsk

Att ta en promenad i dessa corona-tider är bra enligt Folkhälsomyndigheten. För att göra promenaden lite roligare har orienteringsklubben OK Fryksdalen i samarbete med Torsby turistbyrå och näringslivsföreningen iTorsby tagit fram tre olika ”Torsbyrundor” med tillhörande kontroller.

- Den första rundan kan man redan gå nu i veckan och resterande två rundor släpps de kommande två veckorna, vecka 16 och 17, säger Johnny Andersson, OK Fryksdalen, som har ritat kartorna och är kontrollutsättare.

Rundorna går på småvägar och stigar och är ca 3-5 km.

- Alla som vill kan vara med, rundorna passar alla åldrar! Torsby med omnejd bjuder på fin miljö och vill man ha mer tips på andra bra rundturer i naturen, så tipsar vi om det på www.visittorsby.se, säger Lena Henriksson på Torsby turistbyrå.

Kartan och startkort hämtas och lämnas på turistbyrån och de tider som det är stängt finns karta att hämta i en brevlåda utanför.

- Man lämnar sedan in karta och startkort på turistbyrån när man är klar, så är man med i dragningen av presentkort. Detta är ett väldigt roligt initiativ av OK Fryksdalen som vi självklart stöttar med några iTorsby presentkort, säger André Liljemark, projektledare iTorsby.

Torsbyrunda 1, pågår 6-13 april – vinstdragning 14 april
Torsbyrunda 2, pågår 14-19 april – vinstdragning 20 april
Torsbyrunda 3, pågår 20-26 april – vinstdragning 27 april

För mer information, www.visittorsby.se

Kontaktperson:
Lena Henriksson, Torsby turistbyrå 0560-160 50, lena.henriksson@torsby.se

Om Torsby kommun

Torsby kommun i Värmland ger dig stora möjligheter till en rik fritid hela året. Här kan du bo bra till en rimlig kostnad och det är nära till naturen. Det är två timmar till Oslo och flygförbindelser med hela världen. På plats i kommunen finns Torsby flygplats som har två avgångar per dag Torsby-Arlanda. Vi är 11 000 invånare i kommunen, 1 700 företag och vi har ca 1,5 miljoner gästnätter i kommunen varje år.