2020-05-11 15:19Pressmeddelande

TorsbyBadet och Sysslebäcksbadet öppnar 1 juni

Kicki Velander står utanför TorsbyBadet.Fritidschefen Kicki Velander kan öppna TorsbyBadet och Sysslebäcksbadet igen måndag 1 juni 2020.

Kommunstyrelsens arbetsutskott beslutade idag måndag den 11 maj att öppna TorsbyBadet och Sysslebäcksbadet måndag den 1 juni, under förutsättning att inte Folkhälsomyndighetens riktlinjer ändras.

Torsby kommuns badhus stängdes den 18 mars 2020 eftersom fritidsavdelningens personal behövdes inom andra verksamheter. Under tiden de varit stängda har personalen både hjälpt till inom omsorgen och storstädat badhusen. Det innebär att badanläggningarna kommer att kunna hålla öppet hela sommaren utan att stänga, och de följer givetvis Folkhälsomyndighetens rekommendationer.

För mer information kontakta:

Fritidschef Kicki Velander tfn 070-313 60 09, eller mejla kicki.velander@torsby.se

Om Torsby kommun

Torsby kommun i Värmland ger dig stora möjligheter till en rik fritid hela året. Här kan du bo bra till en rimlig kostnad och det är nära till naturen. Det är två timmar till Oslo och flygförbindelser med hela världen. På plats i kommunen finns Torsby flygplats som har två avgångar per dag Torsby-Arlanda. Vi är 11 000 invånare i kommunen, 1 700 företag och vi har ca 1,2 miljoner gästnätter i kommunen varje år.