2019-06-13 12:33Pressmeddelande

Torsby sommarskidskola startar på söndag

Daniel Richardsson har varit med på Torsby sommarskidskola under många år - självklart finns på plats även denna gång. Daniel Richardsson har varit med på Torsby sommarskidskola under många år - självklart finns på plats även denna gång.

På söndag startar årets sommarskidskola i Torsby som pågår 16:e till 20:e juni. Totalt är 79 ungdomar, födda 2004-2006, från Mellansverige anmälda till träningsdagarna där barmarkspass varvas med grenspecifik skidteknik på snö i skidtunneln. I gruppen finns också en hel del värmlänningar.

- Det är kul att intresset för Torsby sommarskidskola håller i sig. För oss är det viktig marknadsföring och ett sätt att lära känna Sveriges skidungdomar, säger Emil Svensson, som är en av de huvudansvariga för sommarskidskolan.

Flera landslagsåkare kommer under veckan att finnas på plats och bidra med tips och råd. Däribland Daniel Rickardsson, Viktor Thorn och Anton Persson.

Vi bjuder in till pressträff i Stjerneskolans testlabb (samma ingång som skidtunneln). Daniel Rickardsson och Victor Thorn, tillsammans med idrottsgymnasiets tränare, håller då teknikinstruktioner på rullband för de som är födda 2004.

Tid: Onsdagen den 19:e juni. Passet startar i labbet 12.45 och pågår till 14.00. Därefter finns Daniel Rickardsson och Victor Thorn tillgängliga för enskilda intervjuer. 14.45 är det även träning i skidtunneln om någon vill ta bilder/filma där.

Var: Stjerneskolans testlabb vid Torsby skidtunnel.

För mer info kontakta: Linda Bengtsson telfn 070-235 02 20 e-post: linda.bengtsson@edu.torsby.se

Välkomna hälsar Torsby idrottsgymnasium!

Om Torsby kommun

Torsby kommun i Värmland ger dig stora möjligheter till en rik fritid hela året. Här kan du bo bra till en rimlig kostnad och det är nära till naturen. Det är två timmar till Oslo och flygförbindelser med hela världen. På plats i kommunen finns Torsby flygplats som har två avgångar per dag Torsby-Arlanda. Vi är 11 000 invånare i kommunen, 1 700 företag och vi har ca 1,5 miljoner gästnätter i kommunen varje år.