2022-05-24 14:23Pressmeddelande

Torsby kommun öppnar sitt första kontaktcenter

En kvinna står vid en roll up med texten: Torsby kontaktcenter. Vi svarar på dina frågor om kommunen eller vägleder dig till rätt person. Välkommen.Torsby kommun öppnar sitt första kontaktcenter som bemannas av Lena Henriksson.

Måndag 30 maj kl. 11.00 invigs kommunens kontaktcenter som finns i Torsby bibliotekets lokaler.

Både media och allmänheten är välkommen att vara med vid invigningen.

Kulturskolan underhåller, kommunalråden Peter Jonsson (S) och Anna-Lena Carlsson (C) håller tal och det bjuds på gofika.

Torsby kommun arbetar ständigt för att öka tillgängligheten och med ett kontaktcenter kommer invånarna att få en bättre service. Syftet är att det ska bli smidigare och enklare att komma i kontakt med kommunen.

Kontaktcentret hjälper till att svara på frågor om kommunen, och om det behövs, vägleda till rätt person. Det är många frågor som kan besvaras direkt utan att de behöver gå vidare till olika avdelningar.

Här finns kontaktcenter

Du kan nå kontaktcentret på telefon 0560-161 97, via e-post kontaktcenter@torsby.se eller genom att besöka Torsby bibliotek, Fabriksgatan 2, där kontaktcentret finns.

Kontaktcentret är under uppbyggnad och framöver kommer de att kunna hjälpa till med fler och fler ärenden.

Välkommen!

Cecilia Sjödén, administrativ chef, 073-271 21 97

Annika Wredenberg, kulturchef, 070-180 44 79

Om Torsby kommun

Torsby kommun i Värmland ger dig stora möjligheter till en rik fritid hela året. Här kan du bo bra till en rimlig kostnad och det är nära till naturen. Det är två timmar till Oslo och flygförbindelser med hela världen. På plats i kommunen finns Torsby flygplats som har två avgångar per dag Torsby-Arlanda. Vi är 11 000 invånare i kommunen, 1 700 företag och vi har ca 1,2 miljoner gästnätter i kommunen varje år.