2022-03-08 08:06Pressmeddelande

Torsby kommun bjuder in till skiddag på Hovfjället och Långberget

Skiddagar på Hovfjället och Långberget

Alla som bor i Torsby kommun eller har sin arbetsplats i Torsby kommun på ett företag eller i offentlig sektor bjuds in till skiddag på Hovfjället och Långberget! Torsby kommun bjuder på gratis liftkort och spårkort för alla som vill susa ner för backen eller glida fram i längdspåren.

- Vi vill att fler upptäcker våra fina vinteranläggningar i kommunen och att fler ska hitta ut i friska luften och göra något tillsammans, speciellt nu i och med pandemin, säger Peter Jonsson, kommunalråd, Torsby kommun.

Lördagen den 26 mars är det skiddag på Långberget och söndagen den 27 mars är det skiddag på Hovfjället. Torsby kommun finns på plats och delar ut liftkort och/eller spårkort 09.00-16.00.

- För de som inte har egen utrustning vill vi gärna slå ett extra slag för fritidsbanken, där du kostnadsfritt kan låna utrustning, eller om du hyr utrustning på anläggningen, säger Kicki Velander, fritidschef, Torsby kommun.

För mer information, kontakta:
Peter Jonsson, kommunalråd, Torsby kommun

Anna-Lena Carlsson, kommunalråd. Torsby kommun

Kicki Velander, fritidschef, Torsby kommun

Om Torsby kommun

Torsby kommun i Värmland ger dig stora möjligheter till en rik fritid hela året. Här kan du bo bra till en rimlig kostnad och det är nära till naturen. Det är två timmar till Oslo och flygförbindelser med hela världen. På plats i kommunen finns Torsby flygplats som har två avgångar per dag Torsby-Arlanda. Vi är 11 000 invånare i kommunen, 1 700 företag och vi har ca 1,2 miljoner gästnätter i kommunen varje år.

Relaterad media