2023-12-01 12:49Pressmeddelande

Östmarks nya ljusälg tänds upp idag kl 17.00

Ljusälgen i Torsby

Idag, fredag den 1 december, kommer Östmark att lysas upp när den nya ljusälgen invigs. Satsningen är möjlig tack vare finansiering av Östmarksbygden, Torsby kommun och Tuab.

Invigningen startar klockan 17.00 med tal från bland annat Peter Jonsson, kommunalråd Torsby kommun. Ica Nära Östmark, Östmarksboa bjuder tidigare under eftermiddagen in till adventsfika i butiken mellan klockan 15.00-17.00.

Älgtjuren är den tredje i raden i kommunen. De andra två finns placerade i Herrgårdsparken,Torsby och vid vägkorsningen i Värnäs.

Finansiering och samverkan

Ljusälgen är resultatet av en gemensam satsning av Östmarksbygden, Torsby kommun och Tuab.

- Den tredje belysta älgen är ett exempel på hur samverkan mellan Tuab, Torsby kommun och Östmarksbygden kan leda till konstruktiva och meningsfulla resultat. Projektet tydliggör hur samarbete med lokala krafter kan ge upphov till meningsfulla och uppskattade projekt. Ett symboliskt ljus i vintermörkret! säger Peter Jonsson, kommunalråd i Torsby kommun.

Evenemangsinformation

Datum: Fredag den 1/12
15.00-17.00 Adventsfika i Östmarksboa
16.00 Invigningsmingel med representanter från Torsby kommun
17.00 Invigningsceremoni med tal från bland annat Torsby kommuns kommunalråd

För mer information, vänligen kontakta:
André Liljemark
Näringslivsutvecklare Torsby kommun
E-post: andre.liljemark@torsby.se

Om Torsby kommun

Torsby kommun i Värmland ger dig stora möjligheter till en rik fritid hela året. Här kan du bo bra till en rimlig kostnad och det är nära till naturen. Det är två timmar till Oslo och flygförbindelser med hela världen. På plats i kommunen finns Torsby flygplats som har två avgångar per dag Torsby-Arlanda. Vi är 11 000 invånare i kommunen, 1 700 företag och vi har ca 1,2 miljoner gästnätter i kommunen varje år.

Relaterad media