2019-01-04 12:35Pressmeddelande

Ludwig Tärning såg ljuset i skidtunneln och vann varv-tävlingen!

Vinnaren av skidtunnelns varvtävling blev elitåkaren Ludwig Tärning med 394 varv.Vinnaren av skidtunnelns varvtävling blev elitåkaren Ludwig Tärning med 394 varv.

I och med dålig GPS-täckning inne i skidtunneln, så fungerar inte användning av pulsklockor, vi har då fått stor efterfrågan om ett tidtagningssystem från våra skidgäster. Tidigare hade vi ett system som ofta används på skidtävlingar där en typ av matta ligger under snö och som åkare har ett chip på sig, men det funderade endast temporärt.

Vi tog därför fram en specialanpassad app som är Bluetooths styrd som mäter åktider och varv i skidtunneln. Alla skidpass kan lagras om man önskar och man får en god översikt på sin träning. I samband med det nya tidtagningssystemet arrangerade vi en tävling, vem som åker flest varv inne i skidtunneln.

Vinnaren blev vår trogna gäst och elitåkaren Ludwig Tärning som har slitit 512 km som resulterar 394 varv mellan den 13 november till den 31 december. Han vann ett presentkort från ITorsby, ett värde för 5 000 kr.
Andra plats tog skidmotionären Camilla Lindström som kämpade tappert och åkte 278 km som genererar 214 varv. Hon vann ett presentkort från ITorsby, ett värde för 1 000 kr. Tredjeplatsen lottade vi ut bland alla som har provat appen och vinnaren blev norsken Vegard Vinje som vann ett presentkort värde 500 kr.

Alla som har provat appen har tillsammans åkt 3032 varv, totalt 394 mil.

Vill du veta mer om hur tidtagningssystemet fungerar? Läs mer på skidtunnel.se/app
eller kontakta platschef på Torsby Skidtunnel & Sportcenter Anna Lindqvist, 0738127003, anna@skidtunnel.se

Om Torsby kommun

Torsby kommun i Värmland ger dig stora möjligheter till en rik fritid hela året. Här kan du bo bra till en rimlig kostnad och det är nära till naturen. Bara några timmars restid till Oslo och flygförbindelser med Stockholm-Arlanda. Vi är 11 000 invånare i kommunen, 1 700 företag och vi har ca 1,5 miljoner gästnätter i kommunen varje år.

platschef, Torsby Skidtunnel & Sportcenter
Anna Lindqvist