2020-01-07 16:15Pressmeddelande

Kommunstyrelsen återupptar presskonferenserna efter sina sammanträden

Presskonferens. Foto: Bild av av Ivana Divišová från Pixabay Presskonferens. Foto: Bild av av Ivana Divišová från Pixabay

Inbjudan till media

Hej

God fortsättning på det nya året!

Vi hälsar media välkommen till presskonferens dagen efter kommunstyrelsens sammanträden från och med nu i januari 2020.

Vi återupptar alltså den rutin som vi hade tills för något år sedan eller så.

Kommunstyrelsens sammanträde är på måndagar, i mitten av månaden, en gång per månad utom juli och augusti som är sammanträdesfria.

Här ser ni datumen för sammanträdena: www.torsby.se/sammantraden

Presskonferensen kommer alltså att bli kl. 9.00 tisdagar, dagen efter kommunstyrelsens sammanträde. Den är på kommunkontoret i Torsby, Nya torget 8, i kommunalrådet Ann-Katrin Järåsens rum.

Kommunkansliet sänder inte ut någon särskild inbjudan till media. Information om att det är presskonferens kommer att stå på ärendelistan till kommunstyrelsen. Den finner du här: www.torsby.se/kallelse.

Media, välkommen till kommande presskonferenser!

Annette Lauritzen
kommunikationsstrateg

Om Torsby kommun

Torsby kommun i Värmland ger dig stora möjligheter till en rik fritid hela året. Här kan du bo bra till en rimlig kostnad och det är nära till naturen. Det är två timmar till Oslo och flygförbindelser med hela världen. På plats i kommunen finns Torsby flygplats som har två avgångar per dag Torsby-Arlanda. Vi är 11 000 invånare i kommunen, 1 700 företag och vi har ca 1,5 miljoner gästnätter i kommunen varje år.

kommunikationsstrateg, Torsby kommun
Annette Lauritzen