2019-02-20 10:52Pressmeddelande

IBU Junior cup i Torsby flyttas till Sjusjöen

IBU cup inställd

Det milda vädret gör att IBU Junior Cup som skulle ha arrangerats i Torsby flyttas till Sjusjöen norr om Lillehammer.

SK Bore och Finnskoga IF tillsammans med Torsby kommun har jobbat hårt för att kunna genomföra de planerade stortävlingarna i Valbergsterrängen under vecka nio. Men plusgrader och tidvis regn har tagit hårt på snön och det är inte längre möjligt att genomföra tävlingarna i bra förhållanden.

Nu är det beslutat att allt istället kommer att köras i grannlandet Norge.

Det är bara att beklaga men vädrets makter råder vi inte över. Vi har ett stort gäng engagerade och duktiga funktionärer som alla var redo att genomföra proffsiga tävlingar, säger Kristin Holte, klubbchef i SK Bore.

Ett 60-tal funktionärer kommer nu istället att åka till Sjusjöen och stötta upp den nya arrangören. Dessutom sköter organisationen i Torsby koordinationen av transporter mellan flygplatsen i Gardemoen och tävlingsorten.

Totalt är ett 30-tal länder anmälda till IBU Junior cup som avgörs med två sprinttävlingar i herr- och damklasser, 1-2 mars.

Kristin Holte, klubbchef SK Bore

E-post: Kristin.skbore@gmail.comkristin.skbore@gmail.com

Om Torsby kommun

Torsby kommun i Värmland ger dig stora möjligheter till en rik fritid hela året. Här kan du bo bra till en rimlig kostnad och det är nära till naturen. Det är två timmar till Oslo och flygförbindelser med hela världen. På plats i kommunen finns Torsby flygplats som har två avgångar per dag Torsby-Arlanda. Vi är 11 000 invånare i kommunen, 1 700 företag och vi har ca 1,5 miljoner gästnätter i kommunen varje år.