2023-03-24 15:54Pressmeddelande

André Liljemark kan bli Årets centrumutvecklare 2023

André Liljemark kan utses till Årets centrumutvecklare. André Liljemark kan utses till Årets centrumutvecklare.

André Liljemark, näringslivsutvecklare i Torsby kommun, är en av tre finalister i den åtråvärda utmärkelsen Årets Centrumutvecklare 2023.

Varje år utser Sveriges centrum- och platsutvecklare ”Årets Centrumutvecklare”, en utmärkelse som instiftades för tolv år sedan. De tre finalisterna tillkännagavs under Sveriges centrum- och platsutvecklares årskonferens i Stockholm där de också firade 25 år som riksorganisation och förening. Med spänning ser vi fram emot Svenska Stadskärnors årskonferens i Helsingborg den 31 maj där vinnaren utses.

Torsby kommun har under många år arbetat målmedvetet med centrumutveckling. Detta är ett arbete som sträcker sig över hela kommunen och involverar alla handelsföretag.

- Vi gratulerar André till utmärkelsen. Vi är stolta över att arbetet ger avtryck och vi önskar André lycka till i finalen, säger Thomas Stjerndorff, kommundirektör Torsby kommun.

- Jag är otroligt glad och hedrad över nomineringen, säger André Liljemark, en av finalisterna till Årets centrumutvecklare 2023.

Information om utmärkelsen
Utmärkelsen Årets Centrumutvecklare instiftades av föreningen Sveriges Centrumutvecklare år 2012 och tilldelas en person som på ett framgångsrikt sätt genomfört en utvecklingsprocess, projekt, en kampanj eller ett arbete inom ramen för centrumutveckling i stadskärna, handelsplats eller köpcentrum.

Kontakt: André Liljemark, näringslivsutvecklare Torsby kommun, e-post: andre.liljemark@torsby.se, tfn: +46 73 097 39 37.

Om Torsby kommun

Torsby kommun i Värmland ger dig stora möjligheter till en rik fritid hela året. Här kan du bo bra till en rimlig kostnad och det är nära till naturen. Det är två timmar till Oslo och flygförbindelser med hela världen. På plats i kommunen finns Torsby flygplats som har två avgångar per dag Torsby-Arlanda. Vi är 11 000 invånare i kommunen, 1 700 företag och vi har ca 1,2 miljoner gästnätter i kommunen varje år.