2019-04-03 13:32Pressmeddelande

Retail Awards 2019: Polarn O. Pyret är finalist i Årets Butikskedja!

null

Polarn O. Pyret är utsedd till finalist i kategorin Årets butikskedja som framhåller en butikskedja som är lönsam och som genom långsiktigt arbete lyckas med sortimentsmix, butiksmiljö, personalpolicy och kundservice.

Polarn O. Pyret är finalist i kategorin Årets butikskedja för andra året i rad. Finalistplatsen 2018 kunde kopplas till den stora förändringsresa som genomförts under de tidigare två åren, där varumärket och kunderbjudandet sattes i en mer samtida kontext med en högre modegrad, ett ökat hållbarhetsfokus och en uppdaterad visuell profil.

Sedan dess har Polarn O. Pyret fortsatt sin satsning både off- och online och har bland annat lanserat ett nytt prisvinnande butikskoncept, lanserat en ny e-handelsplattform som accelererat e-handelstillväxten ytterligare och dessutom introducerat ett uppdaterat sälj- & servicekoncept, the PO.P Way, för att alla medarbetare skall kunna erbjuda samma väldefinierade, ledande serviceupplevelse i varje kundmöte.

”Årets butikskedja är det absolut finaste priset, det innefattar alla delar av verksamheten och är därför kanske det svåraste att uppfylla alla kriterier i. Vi är oerhört stolta över att vara finalister i år igen”, säger vd Nanna Hedlund.

”Förra året var vi finalister framför allt för vår varumärkesresa, i år kan vi se att den resan har bevisat sig. Polarn O. Pyret har levererat betydligt bättre än marknaden i stort i år, så det känns ännu bättre att vara finalist i år än förra året”, tillägger Nanna Hedlund.

Läs juryns motivering till Polarn O. Pyrets finalistplats på www.retailawards.se.

Presskontakt Karolina Ytterberg

+ 46 70 471 89 30

karolina.ytterberg@patrikssoncomms.com

Om Retail Awards

Retail Awards är Svensk Handels årligen återkommande evenemang som i år arrangeras tillsammans med branschtidningen Market. Syftet med Retail Awards är att lyfta fram, belöna och hylla framgångsrika företag, personer och satsningar i handeln.

Om Polarn O. Pyret

Polarn O Pyret startade år 1976 med viljan att göra kläder som låter barn vara barn. Idag har vi över 40 år i branschen och är det ledande kvalitetsvarumärket för barn i Sverige, och säljs på flera marknader världen över. Vi gör kläder som tål att älskas, tvättas och slitas. Och som tillslut kan ärvas vidare till nästa barn, och nästa. Vi kallar det design som håller. För mer information gå in på www.polarnopyret.se

Om Polarn O. Pyret