2023-10-02 08:09Pressmeddelande

Polarn O. Pyret och Bröstcancerförbundet – tillsammans mot bröstcancer

Polarn O. Pyret fortsätter sitt framgångsrika samarbete med Bröstcancerförbundet genom att lansera en ny kapselkollektion med de ikoniska ränderna, i rosa. Den 2 oktober lanseras kapselkollektionen i en limiterad upplaga av nattkläderna i baby-, barn- och vuxenstorlekar, där Polarn O. Pyret skänker 50 kronor per sålt plagg till Bröstcancerförbundet.

Förra årets kollektion blev en stor framgång med ett positivt gensvar från Polarn O. Pyrets kunder. Nu är initiativet tillbaka, och precis som föregående år är det flera av varumärkets egna medarbetare som frontar kampanjen. För varje sålt rosarandigt nattplagg skänker Polarn O. Pyret 50 kronor till Bröstcancerförbundet.

– Många av oss känner någon i vår närhet som drabbats av bröstcancer, vilket gör detta till en självklar hjärtefråga hos oss inom företaget. Varje år har vi även sett en fantastisk vilja från våra kunder att stödja Bröstcancerförbundet, vilket glädjer oss enormt! Vi är otroligt stolta över detta samarbete och hoppas på samma fina engagemang i år. säger Martina Wernemar, Product and Brand Director, på Polarn O. Pyret.

Kapselkollektionens nattkläder kommer i storlekarna 50/56–146/152 samt i vuxenstorlekarna XS-XL och är alla tillverkade av ekologisk bomull.

Kollektionen lanseras den 2 oktober och kommer exklusivt att finns tillgänglig online.

Utöver att köpa Polarn O. Pyrets rosarandiga nattkläder, kan du som vill bidra till Bröstcancerförbundets viktiga arbete också bli medlem på bröstcancerförbundet.se eller swisha en gåva till 900 59 19.

Om Bröstcancerförbundet
Bröstcancerförbundet, som grundades 1982, har 11 000 medlemmar och samverkar med 32 bröstcancerföreningar runtom i landet. Med visionen om att ingen ska drabbas av bröstcancer stöder Bröstcancerförbundet patientnära bröstcancerforskning, ger stöd och rehabilitering till drabbade och driver opinion i bröstcancerfrågor.

Bröstcancerforskningen går framåt
Varje timme får en kvinna beskedet bröstcancer. Tack vare framsteg inom forskningen och nya effektiva behandlingar överlever idag 8 av 10 sjukdomen. Bröstcancerförbundet är den enda intresseorganisationen i Sverige som enbart fokuserar på bröstcancer, med visionen att ingen ska drabbas av sjukdomen i framtiden. Bröstcancerförbundet finansierar bland annat forskning och erbjuder stöd och rehabilitering till de drabbade.

Lägg in klämdagar i kalendern
Två av tre fall av bröstcancer upptäcks genom mammografi, därför är det viktigt att gå på screening när du blir kallad. Däremellan rekommenderas du att själv undersöka dina bröst minst en gång i månaden. Till din hjälp finns appen Klämdagen, som ger dig påminnelser i mobilen varje månad. Polarn O. Pyret och Bröstcancerförbundet vill uppmana alla att ladda ner Klämdagen – för att tidig upptäckt räddar liv.

Om Polarn O. Pyret

Polarn O. Pyret startade år 1976 med viljan att göra kläder som låter barn vara barn. Idag har vi över 40 år i branschen och är det ledande kvalitetsvarumärket för barn i Sverige, och säljs på flera marknader världen över. Vi gör kläder som tål att älskas, tvättas och slitas. Och som tillslut kan ärvas vidare till nästa barn, och nästa. Vi kallar det design som håller. För mer information gå in på www.polarnopyret.se

Martina Wernemar
Product and Brand Director