2023-02-13 13:00Nyheter

Nu kommer årets nyhet – Polarn O. Pyrets populära skaljacka för vuxna!

Polarn O. Pyrets mest populära produkt, skaljackan, har sedan länge varit efterlängtad hos många småbarnsföräldrar. Nu äntligen kommer den i vuxenstorlek, så att alla kan få ta del av funktionerna som håller barnen torra och glada hela dagen.

Ett av de önskemål som Polarn O. Pyret får mest i sina sociala kanaler är att den populära skaljackan ska komma till vuxen.

"Ibland frågar vi våra följare i sociala medier vilka produkter de vill se i vårt sortiment. Det enskilt vanligaste svaret har varit önskemålet om skalkläder till vuxna, och jag förstår det. Har man använt våra skalkläder på barnen vet man hur bra funktionerna och kvaliteten är", säger Amanda Ollerup, PR och social media managerPolarn O. Pyret.

Nu har Polarn O. Pyret lyssnat på sina kunder och den 15 februari släpps den populära PO.P WeatherPro-skaljackan i storlek XS-XL. Precis som barnjackan är vuxenjackan helt vind- och vattentät med 12 000 mm vattenpelare och tejpade sömmar, så att blöta föräldrar inte behöver begränsa torra och glada och barn på lekplatsen.  I samband med lanseringen släpps även två modeller av den populära vindfleecejackan till vuxna.

Samtliga produkter kommer att lanseras online.

Om Polarn O. Pyret

Polarn O. Pyret startade år 1976 med viljan att göra kläder som låter barn vara barn. Idag har vi över 40 år i branschen och är det ledande kvalitetsvarumärket för barn i Sverige, och säljs på flera marknader världen över. Vi gör kläder som tål att älskas, tvättas och slitas. Och som tillslut kan ärvas vidare till nästa barn, och nästa. Vi kallar det design som håller. För mer information gå in på www.polarnopyret.se