2021-09-29 09:10Pressemelding

Polarn O. Pyret hever stemmen mot Brystkreft

Oktober er som mange vet den offisielle brystkreftmåneden. For å støtte Kreftforeningen og Brystkreftforeningens livreddende arbeid har Polarn O. Pyret nå tatt frem sine klassiske striper i en lyserosa farge, kombinert med hvite striper. De rosastripete plaggene finnes i et begrenset opplag og selges til inntekt for forskning på og for de som er rammet av brystkreft. Sammen med Kreftforeningen og Brystkreftforeningen hever Polarn O. Pyret stemmen mot brystkreft.

La flere få henge med lenge

I dag lever 92% av alle som får brystkreft 5 år etter at de først har fått diagnosen, og det er takket være forskning som går fremover. Når du kjøper et av Polarn O. Pyrets rosastripete plagg er du med å støtte den livsviktige forskningen på brystkreft. For hvert solgte plagg i denne kolleksjonen donerer Polarn O. Pyret 50kr til kampen mot brystkreft.

Rosa striper for barn og voksne

Den begrensede Rosa sløyfe-kolleksjonen er tilgjengelig online fra 1. oktober. Klesplaggene kommer i størrelsene 50/56 – 146/152, og kommer også i voksenstørrelser slik at flere kan være med å gjøre en forskjell for den livsviktige brystkreftforskningen.

”Brystkreft er en forferdelig sykdom og vi ønsker å bidra til økt bevissthet rundt sykdommen og hjelpe forskingen til å gå raskere fremover. Vi er kjente for de klassiske stripene våre, så når vi skal, være med å heve stemmen mot brystkreft er det en selvfølge at de er de elskede stripene våre som får bære frem budskapet vårt,» Sier Martina Wernemar, Sortimentsjef hos Polarn O. Pyret.

Klesplaggene består av GOTS-sertifisert bomull som innebærer at alle ledd av produksjonen er nøye kontrollert.

For mer informasjon kontakt:
Heli Fleetwood, Marketing Director
+46 76 887 20 73
heli.fleetwood@polarnopyret.se

Om Rosa sløyfe:

Rosa sløyfe er en internasjonal folkebevegelse som markeres over hele verden i oktober hvert år. Målet med aksjonen er å vise solidaritet med de som rammes, øke kunnskapen om brystkreft og gi støtte til brystkreftforskning og andre brystkreftprosjekter. I løpet av oktober farges Norge rosa ved hjelp av bedrifter, foreninger og privatpersoner som alle bidrar til å bekjempe brystkreft. Brystkreftforeningen og Kreftforeningen arrangerer Rosa sløyfe-aksjonen i Norge og har gjort det siden 1999.

For å støtte kreftforeningen og Brystkreftforeningen i sitt arbeid gå til: www.kreftforeningen.no/rosasloyfe/stott-rosa-sloyfe/

Om Polarn O. Pyret Norge

Polarn O Pyret startet i 1976 for å lage klær som lar barn være barn. I dag har vi vært i bransjen i over 40 år og er det ledende kvalitetsvaremerket for barn i Norge, og selges i flere markeder over hele verden. Vi lager klær som tåler å elskes, vaskes og slites. Og som til slutt kan arves videre av neste barn, og neste. Vi kaller det design som holder. For mer informasjon besøk www.polarnopyret.no