2020-02-07 12:25Pressmeddelande

HASTIGHET OCH KOMFORT MED PUMA REPLICAT-X 1.8 PIRELLI

Herzogenaurach, Tyskland, 28 januari 2020 - Sportföretaget PUMA lanserar Replicat-X 1.8 Pirelli, en ny sneaker med ett snabbt snörningsystem som är inspirerat av en av de mest ikoniska turbomotorerna i motorsportens historia för att ta banan till gatan.

Replicat-X 1.8 Pirelli är en kombination från det vilda och med former från en modern superbil, inspirerad av motorsport, för att förvandlas till de snabbaste skorna i hela kollektionen.

Den uppbyggda överdelen ger en konstruktion av fler lager, vilket gör Replicat-X 1.8 Pirelli bekväma för en promenad runt motorbanan. Skokroppen har en "överdimensionerad" yttersula av gummi gjort med Pirellis unika CINTURATO Blue slitbanemönster som används för att generera maximal dragkraft under tävlingar på våt vägbana. Detta ger en distinkt, racinginspirerad look med låg profil och en bekväm innersko.

Ett snabbt snörningsystem ger snabbare acceleration att starta dagen utan att behöva knyta skorna. Precis som en snabb superbil har den övre delen en perforerad yta, med sidopaneler för bra andningsförmåga, vilket även ger en perfekt passform att äga vägen.

PUMA Replicat-X 1.8 Pirelli kommer att finnas i utvalda butiker i utförandet PUMA Black-Luminous, Purple-Sunny Lime, PUMA White-Peacoat-Limepunch och Grey Violet-Sunny Lime-Palace Blue.

Mediekontakt:
Bastian Radloff - PR & Social Media Manager PUMA Motorsport - PUMA SE - bastian.radloff@puma.com

PUMA är ett av världens ledande varumärken inom sport som designar, utvecklar, marknadsför och säljer skor, kläder och accessoarer. I mer än 70 år har PUMA obevekligt drivit sport och kultur framåt genom att skapa snabba produkter för världens snabbaste idrottare. PUMA erbjuder prestanda och sportinspirerade livsstilsprodukter i kategorier som fotboll, löpning, träning, basket, golf och motorsport. De samarbetar med kända designers och varumärken för att få sportpåverkan till gatukultur och mode. PUMA-gruppen äger varumärkena PUMA, Cobra Golf och Stichd. Företaget distribuerar sina produkter i mer än 120 länder, sysselsätter mer än 13 000 människor över hela världen och har sitt huvudkontor i Herzogenaurach / Tyskland.

Om Pirelli Tyre Sweden

Pirelli grundades 1872 och finns i dag i över 160 länder, har 22 produktionsanläggningar i fyra världsdelar och sysselsätter omkring 37 000 personer. Företaget är en ledande tillverkare av premiumdäck och har ett starkt fokus på forskning och utveckling. Pirellis vinterdäck testas på företagets testanläggning i Älvsbyn i norra Sverige. Pirelli har varit aktiv inom motorsport sedan 1907 och har från 2011 varit exklusiv leverantör till Formel 1-världsmästerskapet, nyligen förnyat till 2023. Pirelli kommer också att vara exklusiv leverantör till World Rally Championship 2021 till 2024.

Petra Binken
Trade Marketing Manager