2022-01-13 08:02Press release

Pharma Way North America LLC, etablerar ett andra USA kontor i Florida

Dot Shot i USADot Shot i USA

Beslutet att öppna ett andra amerikanskt kontor i Florida baserades på marknadspotentialen och den växande efterfrågan på vår produkt Dot Shot i Florida, ”the Sunshine State”. Vi har också vår nationella logistikpartner baserad i Miami, vilket möjliggör snabb leverans i hela Florida. Florida med dess 22 miljoner invånare är den tredje folkrikaste delstaten i USA efter Kalifornien och Texas.

The Villages och dess omgivningar ligger i hjärtat av Florida med enkel tillgång till hela delstaten och är ett av Floridas snabbast växande områden med en stor befolkning på över 55+ personer som alla vill vara aktiva och leva ett hälsosamt liv. The Villages är också det näst största golfområdet i världen med tolv mästerskap och 38 ”executive” golfbanor. Dessutom är Pickleball den snabbast växande sporten i USA med över 3,3 miljoner spelare och växer med cirka 20% per år. The Villages anses vara Pickleball Capital of the world med över 200 banor.

Med den ständigt växande folkrörelsen i USA med mål att hålla sig friska och aktiva ser vi en stor potential att öka vår försäljning och bygga vårt varumärke i Florida med The Villages som nav. Den amerikanska wellness shotmarknaden på 450 miljoner dollar växer med 15–20% årligen med gurkmejaprodukter som toppar försäljningen sedan 2013.

Våra produkter baseras på en unik kunskap att utveckla och formulera vattenbaserade växtextrakt till dryck med betydande hälsoeffekt. Vår första Dot Shot i en serie av kommande produkter är baserad på vår unika vattenlösliga gurkmeja vilken ger snabbare och bättre hälsoeffekt än andra produkter på marknaden innehållande vanlig gurkmeja.

För mer information besök:

www.mydotshot.com

www.dotshot.se

Pharma Way North America LLC är ett helägt dotterbolag till bolaget Pharma Way AB med huvudkontor i Stockholm.

About Pharma Way AB

Pharma Way är ett Foodtech bolag som utvecklar, marknadsför och säljer innovativa och effektiva hälsoprodukter på den Europeiska och Nordamerikanska marknaden. Produkterna baseras på unik kunskap att utveckla och formulera vattenbaserade växtextrakt med förbättrade hälsoeffekter till dryck med goda smak. Målsättningen är att med våra produkter bli marknadsledande inom detta område.

Mårten Österlund
PhD