2023-03-01 13:52Press release

DOT SHOT blir ny partner till Team Eksjöhus

DOT SHOT är en ny partner till Team Eksjöhus och ett värdefullt samarbete mellan parterna har påbörjats.

Med Dot Shot kan åkarna få snabbare återhämtning efter träning och tävling samt mindre träningsvärk och därmed kunna prestera bättre.

– Vi har ett starkt växande antal professionella idrottare samt vanliga personer som dricker Dot Shot dagligen för att må bra och prestera bättre.

Vi kommer tillsammans kunna hjälpa åkarna i Team Eksjöhus att bli ännu bättre, säger Joacim Folkesson, Marknadsansvarig för DOT SHOT.

Teamets sportchef är Espen Träldal, med lång erfarenhet av längdskidor, management och att bygga fungerande lag – både inom idrotten och affärsvärlden.

– Vi är stolta över att få samarbeta med DOT SHOT och kunna ge våra åkare tillgång till en vegansk gurkmejadryck som ger snabbare återhämtning efter träning och tävlingar.

Vi har många och påfrestande tävlingar där DOT SHOT blir ett viktigt tillskott, säger Espen Träldal, sportchef på Team Eksjöhus.

Teamet tävlar i långloppsvärldscupen Ski Classic som har fjorton lopp med tio tävlingshelger i sex olika länder. Tävlingarna har olika långa distanser och säsongens längsta lopp som är nu till helgen är Vasaloppet med sina 90 kilometer som går mellan Sälen och Mora.

www.teameksjohus.se

Länk till filmen: https://we.tl/t-80zMRtrPVg

Instagram: @teameksjohus

About Pharma Way AB

Pharma Way är ett Foodtech bolag som utvecklar, marknadsför och säljer innovativa och effektiva hälsoprodukter på den Europeiska och Nordamerikanska marknaden. Produkterna baseras på unik kunskap att utveckla och formulera vattenbaserade växtextrakt med förbättrade hälsoeffekter till dryck med goda smak. Målsättningen är att med våra produkter bli marknadsledande inom detta område. VISION: Pharma Way har som mål att marknadsföra och sälja innovativa, effektiva och säkra produkter på Europa och USA marknaden. Företagets produkter är både egenutvecklade samt framtagna och utvecklade i nära samarbete med globala producenter, allt för att möta behovet inom områden där det idag saknas bra behandlingar. Bolaget fokuserar framför allt på egenvårdsprodukter samt Lifestyle produkter.

Joacim Folkesson
EVP Marketing & Sales