2020-04-15 10:00News

Dot Shot är världens första och enda curcumindryck från gurkmeja!

Dot Shot är världens första och enda curcumindryck från gurkmeja!

Curcumin är den viktigaste och mest studerade curcuminoiden i gurkmeja och är källan till gurkmejans läkande egenskaper samt gula färg. Curcumin från gurkmeja har betraktats som ett kraftfullt naturläkemedel i Indien och Kina i ca 5 000 år, och uppskattats särskilt för sina antiinflammatoriska och antioxidanta egenskaper. Curcumin är ett viktigt läkeämne inom den traditionella indiska medicinläran Ayurveda. Man tror att gurkmeja introducerades i Europa av Marco Polo, som ett mindre dyrbart alternativ till saffran.

Upptag av vanligt curcumin är mycket begränsat, det löses helt enkelt inte upp utan passerar rakt igenom kroppen. Upptag i kroppen (blodet) av curcumin från DOT SHOT börjar så fort man fått den i munnen till skillnad från tex kapslar som måste först ned i magen.

Curcuminet i DOT SHOT drycken tas upp i kroppen (blodet) mycket effektivare än för curcumin i tablett-, kapsel-, eller pulverform. Vilket gör DOT SHOT så mycket mer kraftfull än andra tillgängliga curcuminkällor.

Vad är skillnaden?

Vi vill visa en tydlig jämförelse mellan olika gurkmeja-preparat som finns på marknaden och hur dem löser sig i vatten jämfört med DOT SHOT som är en färdig curcumindryck (glaset till höger).

Detta är i glasen:

1. Pulver - mald gurkmeja i vatten
  2. Kapsel - granulat av curcumin i vatten
  3. Färsk - riven gurkmeja i vatten
  4. DOT SHOT - färdig curcumindryck utvunnen från gurkmeja

Som ni ser på bilden skiljer sig DOT SHOT drycken från andra gurkmeja-produkter där all gurkmeja/curcumin ligger på botten.

DOT SHOT

• är drickfärdig
  • har en mild och god smak av lime
  • har upptill 39 gånger bättre upptag
  • motsvarar 250 - 300 g färsk gurkmeja eller 10-15 kapslar

About Pharma Way AB

OM OSS: Pharma Way har ett internationellt team med många års erfarenhet inom läkemedelsprodukter, utveckling, försäljning och marknadsföring. Tillsammans med våra partners marknadsför och distribuerar vi Lifestyle samt egenvårdsprodukter så som Dot Shot och Go´KiD serien, se även www.dotshot.se samt www.gokid.nu på Europa och USA marknaden. VISION: Pharma Way har som mål att marknadsföra och sälja innovativa, effektiva och säkra produkter på Europa och USA marknaden. Företagets produkter är både egenutvecklade samt framtagna och utvecklade i nära samarbete med globala producenter, allt för att möta behovet inom områden där det idag saknas bra behandlingar. Bolaget fokuserar framför allt på egenvårdsprodukter samt Lifestyle produkter.

Mårten Österlund
PhD