2020-12-04 07:58Pressmeddelande

Vardagslyx i vinterkylan med Pax elektriska handdukstorkar

Ett ljust badrum med en Pax Jazz-i elektrisk handdukstork uppsatt på
väggen.Den elektriska handdukstorken Pax Jazz-i gör dina handdukar perfekt varma.

Vinterkylan och mörkret är här, vad är då skönare än en lång varm dusch eller ett bad? Att efter det svepa in sig i en varm badrock, det är vad vi kallar vardagslyx.

Med en handdukstork i ditt badrum kan du verkligen förhöja känslan av lyx; upptäck Pax sortiment av elektriska handdukstorkar. Alla våra elektriska handdukstorkar värms upp via en energisnål dubbelisolerad värmekabel.

En handdukstork för varje stil
Vi tycker att en handdukstork är en självklar och snygg inredningsdetalj i alla badrum. Därför finns våra elektriska torkar i flera utföranden, för att matcha just din stil. Upptäck tillexempel stilrena Jazz-i som kombinerar blankt och matt stål vilket gör handdukstorken än mer sober.

- Hos oss är design och funktion lika viktiga. Din handdukstork ska inte bara hålla dina handdukar torra och din badrock varm, den ska även förhöja intrycket av ditt badrum, Säger Monica Törnqvist, Produkt- och marknadschef på Pax AB.

Full kontroll med Momento II
Med Pax unika timer Momento II™ är din handdukstork endast i drift när du behöver den, på så sätt kan du enkelt minska dina elkostnader. Många av våra elektriska handdukstorkar säljs utrustade med Monemto II™. Momento II™ har flera smarta funktioner och du väljer själv om du vill styra den manuellt eller ladda ner appen Pax wireless för trådlös styrning via mobilen.

Handdukstorken - inte bara till för badrummet
Pax torkar passar bra i hemmets alla rum. Varför inte installera en klädtork i hallen? På så sätt hålls dina ytterkläder varma och torra efter kalla vinterdagar utomhus. En tork i köket att hänga kökshandduken på hindrar effektivt tillväxten av svamp och bakterier samt håller handduken fräsch längre.

Pax Jazz-i är svensktillverkade hos oss i Hälleforsnäs, Södermanland. Se hela vårt utbud på pax.se

Om Pax AB

Pax är ett svenskt företag som utgår från Hälleforsnäs i Södermanland. Här designar, producerar och monterar vi våra produkter. Vårt sortiment omfattar en full bredd av värme- och ventilationsprodukter som alla bidrar till en hållbar, modern och hälsosam miljö i hemmet. Pax grundidé i produktutvecklingen har alltid varit att skapa produkter med både design och funktion i åtanke. Ett bra exempel är Momento II™, vår unika timer som gör det möjligt att spara upp till 75 procent av energiåtgången helt utan komfortförlust. För mer information besök gärna vår hemsida https://pax.se.

Monica Törnqvist
Produkt- och Marknadschef