2020-05-29 07:00Pressmeddelande

Pax Momento II – unik timer med möjlig appstyrning och effektreglering

parkoppling handdukstork timer Momento II effektreglering appstyrd Pax Wireless  Styr enkelt din Momento II-timer manuellt eller via appen Pax Wireless

Med Pax Momento II™ är din handdukstork i drift endast när du har behov av den. På så sätt minskar du enkelt dina elkostnader utan att behöva dra ner på vardagslyxen.

Med Momento II™ följer mängder av smarta funktioner som gör att du kan spara energi, förbättra ditt inomhusklimat och förenkla din vardag.

Det här får du med Momento II
Momento II™ ger dig full kontroll på när handdukstorken ska vara varm. Du kan steglöst ställa effekten på din handdukstork, sätta scheman för när den ska värma och parkoppla med Pax Calima badrumsfläkt. Handdukstorken startar automatiskt när fläktens fuktsensor indikerar förhöjd nivå, exempelvis när du börjar duscha. Du väljer själv om du vill styra din handdukstork manuellt eller via appen Pax Wireless.

parkoppling handdukstork Pax Limbo timer Momento II Calima badrumsfläkt

Genom att parkoppla med Pax Calima startar handdukstorken automatiskt när fläktens fuktsensor indikerar förhöjd nivå, exempelvis när du börjar duscha.

- Pax Momento II är en del i vår strategi att utveckla energibesparande produkter utan att ge avkall på komfort och funktion, säger Monica Törnqvist, Produkt- och marknadschef på Pax AB.

Appen Pax Wireless finns att ladda hem från App Store eller Google Play.
Se pax.se för mer information om Momento II™.

Om Pax AB

Pax är ett svenskt företag som utgår från Hälleforsnäs i Södermanland. Här designar, producerar och monterar vi våra produkter. Vårt sortiment omfattar en full bredd av värme- och ventilationsprodukter som alla bidrar till en hållbar, modern och hälsosam miljö i hemmet. Pax grundidé i produktutvecklingen har alltid varit att skapa produkter med både design och funktion i åtanke. Ett bra exempel är Momento II™, vår unika timer som gör det möjligt att spara upp till 75 procent av energiåtgången helt utan komfortförlust. För mer information besök gärna vår hemsida https://pax.se.

Monica Törnqvist
Produkt- och Marknadschef