2020-06-04 11:50Pressmeddelande

Pax handdukstork Limbo, lättplacerad på liten yta

Pax handdukstork Limbo passar med sin slimmade och stilrena design lika bra i hemmets övriga rum som i badrummet.

Limbo Pax handdukstork svart Black Edition Momento II elektrisk handdukstork badrum hall

Pax nya handdukstork Limbo i Black Edition med slimmad design

Lättplacerad på liten yta
Limbo är en elektrisk handdukstork som endast mäter 5x140 centimeter vilket gör den mycket lättplacerad. Välj mellan vit, krom eller vår svarta nyhet.

Limbo Pax handdukstork Black Edition vit krom svart Momento II elektrisk handdukstork

Limbo finns i mattsvart, krom eller vitt utförande

Vem har sagt att handdukstorken bara hör hemma i badrummet när den kan fylla en precis lika viktig funktion i hemmets alla rum?

Med sin slimmade och stilrena design passar Limbo lika bra vart du än väljer att ha den. Perfekt i hallen vid regniga dagar att hänga dina blöta eller fuktiga kläder på. En tork i köket hindrar effektivt kökshandduken från tillväxten av svamp och bakterier, vilket gör att handduken hålls fräsch längre. Det är bra för både miljön och plånboken.

– Det är en skön vardagslyx att sätta på sig en härligt varm morgonrock när du vaknar på morgonen, säger Monica Törnqvist, Produkt- och marknadschef på Pax AB.

Självklart passar handdukstorken perfekt även i badrummet till dina blöta handdukar. Förutom den sköna känslan av att alltid ha tillgång till en varm och skön handduk efter duschen bidrar handdukstorken till att luftombytet förbättras i rummet, vilket minskar risken för fuktskador och bidrar till en bättre inomhusmiljö.

Utrustad med Momento II™ timerfunktion
Samtliga Limbo handdukstorkar är utrustade med Pax smarta timer Momento II.

Se pax.se för mer information om Limbo.

Om Pax AB

Pax är ett svenskt företag som utgår från Hälleforsnäs i Södermanland. Här designar, producerar och monterar vi våra produkter. Vårt sortiment omfattar en full bredd av värme- och ventilationsprodukter som alla bidrar till en hållbar, modern och hälsosam miljö i hemmet. Pax grundidé i produktutvecklingen har alltid varit att skapa produkter med både design och funktion i åtanke. Ett bra exempel är Momento II™, vår unika timer som gör det möjligt att spara upp till 75 procent av energiåtgången helt utan komfortförlust. För mer information besök gärna vår hemsida https://pax.se.

Monica Törnqvist
Produkt- och Marknadschef