2020-04-17 08:46Pressmeddelande

Pax Calima® badrumsfläkt med 12V-ingång - perfekt för husvagnen

Pax Calima badrumsfläkt 12-volt husvagn husbåt husbil friggebod attefallshus fritidshus stuga sommarstuga campvanPax Calima badrumsfläkt 12-voltsingång kan på ett enkelt och smidigt sätt installeras i din husvagn, eller varför inte i båten?

Många svenskar spenderar en stor del av sommaren i sin husvagn. Men hur står det till med ventilationen där egentligen? Pax Calima® badrumsfläkt har separat 12-voltsingång och kan på ett enkelt och smidigt sätt installeras i din husvagn, eller varför inte i båten?

Att huset man bor i har en bra, fungerande ventilation ser många som en självklarhet. Men hur noggrant är det med ventilationen i sommarboendet? Spenderar man mycket tid i sin husvagn eller husbåt kan kondens och fukt bildas, vilket kan leda till mögel och fuktskador. Därför är det mycket viktigt att även dessa ställen ventileras.

Öka din livskvalitet på semestern
Att ventilera husvagnen behöver inte vara komplicerat. Pax Calima® badrumsfläkt har en separat 12-voltsingång och kan på ett enkelt och smidigt sätt installeras i din husvagn eller husbåt.

Genom att installera en Pax Calima® ventileras den fuktiga luften ut. Se samtidigt till att du får in ny, frisk luft via exempelvis tilluftsventiler och du kan njuta av fräsch luft även på semestern.

Pax Calima badrumsfläkt har en separat 12-voltsingång och kan på ett enkelt och smidigt sätt installeras i din husvagn eller husbåt.

Innovation i varenda detalj
Pax Calima® är en multifunktionell fläkt som är klar att användas direkt efter elanslutning. Fläkten är grundinställd för kontinuerlig drift på låg hastighet och har fukt- och ljussensorer aktiverade. Det gör att det hela tiden skapas en hälsosam luftomsättning och ett bättre inneklimat.

Vill du ha fler funktioner och användningsområden laddar du ner vår smarta app Pax Wireless. Med hjälp av den kan fläkten också programmeras för värmeförflyttning, kalenderfunktion, boostläge, konstantflöde och vädringsfunktion.

Läs mer om Calima på Pax.se: https://pax.se/inspiration_1/pax-calima

Om Pax AB

Pax är ett svenskt företag som utgår från Hälleforsnäs i Södermanland. Här designar, producerar och monterar vi våra produkter. Vårt sortiment omfattar en full bredd av värme- och ventilationsprodukter som alla bidrar till en hållbar, modern och hälsosam miljö i hemmet. Pax grundidé i produktutvecklingen har alltid varit att skapa produkter med både design och funktion i åtanke. Ett bra exempel är Momento II™, vår unika timer som gör det möjligt att spara upp till 75 procent av energiåtgången helt utan komfortförlust. För mer information besök gärna vår hemsida https://pax.se.

Monica Törnqvist
Produkt- och Marknadschef