2020-10-01 11:00Pressmeddelande

Nyhet – Pax Calima i mattsvart design, badrumsfläkten med attityd

En mattsvart Pax Calima sitter på väggen i ett modernt badrum med svarta detaljer, vitt kakel och mörkt skiffergolv.Badrumsfläkten Calima i mattsvart design. En stilren nyhet för ditt badrum.

Pax Calima® är vår mest populära badrumsfläkt med många smarta funktioner. Nu introducerar Pax en ny medlem i Calima® familjen.

Pax lanserar badrumsfläkten Calima® i mattsvart. Samma smarta funktioner, nu i nytt utförande, för badrummet med attityd.

- Just nu ser vi en stor trend för badrum med svarta accessoarer, säger Stefan Johnsson produktchef på Pax AB.

Svart Calima® ligger helt rätt i tiden med sin matta finish, vilket ger ett sobert och stilrent uttryck och passar såväl i moderna som klassiska badrum.

En produkt bild av Pax Calima® i mattsvart.

Upptäck Pax Black Edition
Mattsvart Calima® är en del av Pax Black Edition. Här hittar du även några av våra bästa handdukstorkar i mattsvart utförande. Att matcha badrumsfläkten med handdukstorkarna ger ett stilrent uttryck till ditt badrum. Dessutom kan du parkoppla handdukstorkar försedda med vår Momento II™ - timer med din Calima® . Handdukstorken startar då automatiskt när fläktens fuktsensor indikerar förhöjd nivå, exempelvis när du börjar duscha.

Samma funktioner i ny mattsvart design
Det ska vara enkelt att installera en fläkt. När du köper en Pax Calima® är den förinställd på att vara en automatisk badrumsfläkt. Packa upp, installera och sätt den i på-läge, klart! Fläkten är grundinställd för kontinuerlig drift på låg hastighet och har fukt- och ljussensorer aktiverade. Det gör att det hela tiden skapas en hälsosam luftomsättning och ett bättre inneklimat i hela huset.

Pax Calima® är extremt tyst och är självklart godkänd för att användas i våtutrymmen.
laddar hem vår smarta app Pax Wireless och få möjligheten att välja mellan fem olika förprogrammerade modeller eller profiler beroende på vilket behov du har av din fläkt.
Pax Calima® är utvecklad och tillverkad i Sverige och vi är alltid kompromisslösa i såväl material, miljö- och kvalitetstänk. Calima® är fylld med den allra senaste styrtekniken och har mer än 20 procent bättre prestanda än tidigare modeller.

Dessutom har Pax Calima® minimal energiförbrukning och är mycket enkel att rengöra.

Läs mer om produkten på pax.se

Om Pax AB

Pax är ett svenskt företag som utgår från Hälleforsnäs i Södermanland. Här designar, producerar och monterar vi våra produkter. Vårt sortiment omfattar en full bredd av värme- och ventilationsprodukter som alla bidrar till en hållbar, modern och hälsosam miljö i hemmet. Pax grundidé i produktutvecklingen har alltid varit att skapa produkter med både design och funktion i åtanke. Ett bra exempel är Momento II™, vår unika timer som gör det möjligt att spara upp till 75 procent av energiåtgången helt utan komfortförlust. För mer information besök gärna vår hemsida https://pax.se.

Monica Törnqvist
Produkt- och Marknadschef