2020-04-01 09:44Pressmeddelande

Nyhet! Mattsvarta handdukstorkar som tål att synas

Handdukstork towel warmer Black Edition Pax Flex-I Flex-U Limbo badrum mattsvart deisgn Momento IISvarta handdukstorkar från Pax i de populära elektriska modellerna Flex I, Flex U och Limbo. Utrustade med vår smarta timer Momento II

Pax AB utökar sitt breda sortiment av handdukstorkar med en Black Edition-serie i mattsvart design.

Pax lanserar en ny serie handdukstorkar i mattsvart utförande. Den nya designen finns bland de populära modellerna Flex U, Flex I, samt nytillskottet Limbo.

- Den svarta färgen med matt finish ger ett sobert och elegant uttryck och passar såväl modern som klassisk inredning, säger Monica Törnqvist, Produkt- och Marknadschef på Pax AB.

Utrustade med unik timer
Samtliga handdukstorkar i den nya Black Edition-serien är utrustade med Pax smarta timer, Momento II™. Med den inbyggda Momento II™-timern kan du bland annat reglera effekten, sätta scheman när handdukstorken ska värma och parkoppla med Pax Calima badrumsfläkt. När du parkopplar med Pax Calima badrumsfläkt startar handdukstorken automatiskt när fläktens fuktsensor indikerar förhöjd nivå, exempelvis när du börjar duscha.

Pax Limbo - vår elektriska handdukstork med en slimmad, diskret och sober design

I hemmets alla rum
De stilfulla handdukstorkarna i Black Edition-serien passar lika bra i badrummet som i hemmets övriga rum, så som köket, hallen eller varför inte i sovrummet?

Pax Flex U3/650 i Black Edition

Om Pax AB

Pax är ett svenskt företag som utgår från Hälleforsnäs i Södermanland. Här designar, producerar och monterar vi våra produkter. Vårt sortiment omfattar en full bredd av värme- och ventilationsprodukter som alla bidrar till en hållbar, modern och hälsosam miljö i hemmet. Pax grundidé i produktutvecklingen har alltid varit att skapa produkter med både design och funktion i åtanke. Ett bra exempel är Momento II™, vår unika timer som gör det möjligt att spara upp till 75 procent av energiåtgången helt utan komfortförlust.