2020-05-12 08:53Pressmeddelande

Håll dina handdukar fräscha i sommar med en handdukstork från Pax

Viola handdukstork kombitork Pax inomhumiljö badrum Viola passar utmärkt i badrum där det krävs en handdukstork som tål att synas. Kombitorken fylls med vatten och värms via Pax Elpatron och/eller befintligt radiatorsystem (ej VVC).

På sommaren är värmesystemet i hemmet vanligtvis avstängt. Dock får den höga luftfuktigheten kläderna och handdukarna att torka långsammare och risken för både mögel och bakterietillväxt är större. Med en kombinerad handdukstork från Pax håller du dina handdukar fräscha året om.

Viola handdukstork kombitork Pax inomhumiljö badrum

Pax kombinerade handdukstork Viola

Den höga luftfuktigheten på sommaren får dina kläder och handdukar att torka långsammare och risken för både mögel och bakterietillväxt ökar. Det är därför handdukstorken är som allra viktigast just på sommaren.

Pax kombitorkar håller handdukarna torra året om
Pax kombinerade handdukstorkar fylls med vatten vid installation och värms antingen med Pax elpatron med den unika Momento II™ timern och/eller genom att kopplas på ett befintligt vattenburet radiatorsystem (ej VVC) via en radiatorventil.

Om du monterar både en elpatron och en radiatorventil kan du värma handdukstorken via det vattenburna radiatorsystemet på vintern och via elpatronen på sommaren när värmesystemet är avstängt. Då hålls kondens och fukt borta även under varma somrar och du håller kläderna och handdukarna torra året om.

Spar energi
Genom att endast behöva värma din handdukstork via elpatron på sommaren spar du både energi och pengar.

Pax elpatroner med Momento II™-timer
Alla Pax elpatroner är utrustade med vår unika timer, Momento II™.

Description

Styr enkelt din handdukstork via den inbyggda knappen eller via appen Pax Wireless.

Momento II™-timern kan styras via app eller manuellt. Via appen ”Pax Wireless” går det även att ställa effekt, sätta scheman för när handdukstorken skall värma och parkoppla med Pax Calima badrumsfläkt, då startar handdukstorken automatiskt när fläktens fuktsensor indikerar förhöjd nivå, exempelvis när du börjar duscha.

Se alla våra modeller av kombinerade handdukstorkar på vår hemsida https://pax.se/produkter/handdukstorkar/kombielvatten

Om Pax AB

Pax är ett svenskt företag som utgår från Hälleforsnäs i Södermanland. Här designar, producerar och monterar vi våra produkter. Vårt sortiment omfattar en full bredd av värme- och ventilationsprodukter som alla bidrar till en hållbar, modern och hälsosam miljö i hemmet. Pax grundidé i produktutvecklingen har alltid varit att skapa produkter med både design och funktion i åtanke. Ett bra exempel är Momento II™, vår unika timer som gör det möjligt att spara upp till 75 procent av energiåtgången helt utan komfortförlust. För mer information besök gärna vår hemsida https://pax.se.

Monica Törnqvist
Produkt- och Marknadschef