2019-09-03 14:55Nyheter

Pax lanserar ny, flexibel handdukstork

null

Pax lanserar nu en helt ny handdukstork, Foxtrot. Handdukstorken är framtagen för att ge full flexibilitet, välj mellan on/off eller timerversion, höger- eller vänsterhängd. Foxtrot är en elektrisk handdukstork på 80W i rostfritt polerat stål.

Foxtrot är en snygg och stilren handdukstork tillverkad i rostfritt stål och utrustad med timer för att spara energi, säger Monica Törnqvist, Produkt- och marknadschef på Pax AB.

Flexibel modell
Pax nya handdukstork Foxtrot är en flexibel modell i fyra olika utföranden. Välj mellan on/off eller timerversion, höger- eller vänsterhängd. Handdukstorken är tillverkad i rostfritt stål, har skyddsklass IP44 och är jordad. Foxtrot går att montera med dold eller synlig elanslutning.

Pax Foxtrot finns som både höger- eller vänsterhängd, med eller utan timerfunktion

Läs mer om Foxtrot här.

Om Pax AB

Pax är ett svenskt företag som utgår från Hälleforsnäs i Södermanland. Här designar, producerar och monterar vi våra produkter. Vårt sortiment omfattar en full bredd av värme- och ventilationsprodukter som alla bidrar till en hållbar, modern och hälsosam miljö i hemmet. Pax grundidé i produktutvecklingen har alltid varit att skapa produkter med både design och funktion i åtanke. Ett bra exempel är Momento II™, vår unika timer som gör det möjligt att spara upp till 75 procent av energiåtgången helt utan komfortförlust.

Monica Törnqvist
Produkt- och Marknadschef