2024-06-24 08:15Pressmeddelande

Smaker från norr blir ännu starkare

Partnerinvest x Noah

Partnerinvest Norr går in som delägare i Noah – Lokal Mat, en grossist och återförsäljare av småskaligt producerad mat från Väster- och Norrbotten.

Noah – Lokal Mat har ett 40-tal småskaliga livsmedelsproducenter sin korg. Allt från mejeriprodukter och kombucha till karameller och lammkött i. Bland producenterna hittar finns Eufåria från Svensbyn, Mathantverket Vuollerim och Arctic Treats från Kalix.

Produkterna säljs via en webbshop och sedan drygt ett år tillbaka på utvalda Coop- och Icabutiker.

Partnerinvest Norr går nu in som delägare i bolaget, tillsammans med CN Invest och entreprenören Annika Högström. Genom det nya kapitalet är planen att växa ytterligare med fler producenter och större exponering.

– Vi är otroligt glada och stolta över att både befintliga och nya investerare ser potentialen i bolaget. Vi har skapat ett koncept som vi ser är attraktivt för alla parter i livsmedelskedjan och är nu redo att ta nästa steg i utvecklingen, säger Malin Winsa, VD på Noah – Lokal Mat.

– Noah bidrar till att fler människor kan njuta av lokalproducerad mat. Det stöttar en levande landsbygd i norr och bolaget är ett fint exempel på hur tillväxt genereras i flera led, kommenterar Mikael Edström, Investment Manager på Partnerinvest Norr.

Om Partnerinvest Norr

Partnerinvest Norr är ett riskkapitalbolag, aktivt i Norr- och Västerbotten, som investerar i bolag med spännande, skalbara affärsmodeller och drivna entreprenörer. Vi startade vår verksamhet våren 2010 på initiativ av Norrlandsfonden och Almi Invest. Partnerinvest Norr har god kunskap om ägarkapital och investeringar i norra Sverige.

Mikael Edström
INVESTMENT MANAGER