2024-06-12 11:47Pressmeddelande

Rockiga investeringsnyheter

RockSigma och Partnerinvest

Partnerinvest Norr är ett riskkapitalbolag, aktivt i Norr- och Västerbotten, som investerar i bolag med skalbara affärsmodeller och drivna entreprenörsteam. Den senaste investeringen är i mjukvarubolaget RockSigma, som nu kan storsatsa för att etablera sig på den internationella marknaden.

RockSigma utvecklar mjukvaruprodukter för övervakning, analys och prognoser av seismisk aktivitet i underjordsgruvor. I en underjordisk gruva kan det ske tusentals skalv, ibland tiotusentals, per dygn. Med RockSigmas teknik karaktäriseras och lokaliseras skalven snabbt och med hög precision så gruvorna blir säkrare och mer produktiva.

Partnerinvests investering i RockSigma görs tillsammans med CapSek. Det innebär att RockSigma får två ägare som aktivt bidrar med sina respektive kompetenser, erfarenheter och nätverk.

– RockSigma har ett mycket bra team som nu har möjlighet att verkställa sin tillväxtplan. Jag ser fram emot att tillsammans med teamet och CapSek fortsätta tillväxtresan i bolaget, säger Mikael Edström, Investment Manager på Partnerinvest Norr.

Om Partnerinvest Norr

Partnerinvest Norr är ett riskkapitalbolag, aktivt i Norr- och Västerbotten, som investerar i bolag med spännande, skalbara affärsmodeller och drivna entreprenörer. Vi startade vår verksamhet våren 2010 på initiativ av Norrlandsfonden och Almi Invest. Partnerinvest Norr har god kunskap om ägarkapital och investeringar i norra Sverige.

Mikael Edström
INVESTMENT MANAGER