2022-12-12 08:46Pressmeddelande

Nordic Quick Systems tar in nytt kapital för fortsatt expansion

Nordic Quick Systems utbytbara slitagedelarNordic Quick Systems utbytbara slitagedelar

Partnerinvest portföljbolag Nordic Quick Systems grundades 2019 och och har växt snabbt.

Nu tar bolaget in 8,2 miljoner från sina befintliga ägare. Samtidigt stärker man styrelsen med två nya ledamöter. Maud Spencer, vd för Svalson och Lisa Ek, partner på Nordic Strategy Partner, tar plats i styrelsen.

- Vi är lyckligt lottade att ha en ägarskara som, oaktat en skakig kapitalmarknad, väljer att fortsätta investera Nordic Quick Systems resa. Under räkenskapsårets två första månader har vi gått in i två nya marknader, samt uppvisat en tillväxt på över 70 procent jämfört med samma period under förra året, säger Sammy Pergament, vd på Nordic Quick Systems.

Företaget utvecklar mekaniska  maskinkomponenter som ger effektivare, säkrare och miljövänligare underhållsprocesser inom industrin. Idag exporteras bolagets produkter till bland annat Finland, Norge, England, Tyskland och Baltikum.

Om Partnerinvest Norr

Partnerinvest Norr är ett riskkapitalbolag, aktivt i Norr- och Västerbotten, som investerar i bolag med spännande, skalbara affärsmodeller och drivna entreprenörer. Vi startade vår verksamhet våren 2010 på initiativ av Norrlandsfonden och Almi Invest. Partnerinvest Norr har god kunskap om ägarkapital och investeringar i norra Sverige.

Mikael Edström
INVESTMENT MANAGER