2021-09-03 14:05Pressmeddelande

Kvix säkrar finansiering om 11 MSEK

Delar av teamet som leder arbetet vid Umeåföretaget Kvix. Från vänster syns Linnea Ögren, Dan Billingham, Camilla Palm, Vlora Ramadani och Johan Thomasson.Delar av teamet som leder arbetet vid Umeåföretaget Kvix. Från vänster syns Linnea Ögren, Dan Billingham, Camilla Palm, Vlora Ramadani och Johan Thomasson.

Kvix AB (publ) är ett Umeåbaserat bolag inom segmentet Health Tech som sedan starten 2019 har fokuserat på att bygga en plattform som med den senaste tekniken inom livestreaming fokuserar på området hälsa och välmående. Genom plattformen kan inspiratörer i realtid sända yoga, föreläsningar, gruppträningspass och allt annat som kretsar kring hälsa direkt från sitt vardagsrum till tusentals tittare över hela Sverige.

- Vi är oerhört glada över den här finansieringen, säger Johan Thomasson, grundare och CEO på Kvix. Det ger oss dels en kvalitetsstämpel på det arbete vi hittills lagt ner, dels en möjlighet att kunna fokusera på verksamheten och ta Kvix till nästa nivå.

Plattformen som lanserades i sin nuvarande form så sent som december 2020 har hittills lyckats attrahera närmare 40 000 unika användare och omkring 50 inspiratörer som varje månad tillsammans gör över 200 sändningar genom Kvix.

- Det är en imponerande resa det fantastiska teamet bakom Kvix gör, säger Lena Fridlund Forsgren, investment manager på Partnerinvest Norr. På bara ett år har bolaget gått från en betaprodukt med ett fåtal inspiratörer och användare till att nu engagera tusentals personer. På ett modernt och innovativt sätt bidrar Kvix till ökad folkhälsa både fysiskt och psykiskt.

Under hösten planerar Kvix för att bredda ägarbasen genom att uppta aktien till handel på en lämplig handelsplats. I samband med detta planeras för en nyemission.

För ytterligare information kontakta:

Johan Thomasson, CEO, 070-399 25 22 eller johan@kvix.se

Om Kvix:
Kvix AB (publ) är ett ungt Umeåbaserat teknikföretag som fokuserar på segmentet Healh Tech. Bolaget grundades 2019 och har byggt en plattform med den senaste tekniken för att effektivisera livestreaming. Inspiratörer ansluter sig för att livesända och medlemmar registrerar sig på plattformen och ta del av ett brett utbud som genomgående har som målsättning att öka folkhälsan både fysiskt och psykiskt. Bolaget har för närvarande drygt tio anställda och är inne i en mycket expansiv fas.

Om Partnerinvest Norr

Partnerinvest Norr är ett riskkapitalbolag, aktivt i Norr- och Västerbotten, som investerar i bolag med spännande, skalbara affärsmodeller och drivna entreprenörer. Vi startade vår verksamhet våren 2010 på initiativ av Norrlandsfonden och Almi Invest. Partnerinvest Norr har god kunskap om ägarkapital och investeringar i norra Sverige.

Lena Fridlund Forsgren
INVESTMENT MANAGER